استوریج NAS

استوریج NAS و یا Networked Attached Storage  یک دستگاه ذخیره‌ساز است که کاربران امکان این را دارند تا اطلاعات خود را در آن ذخیره کنند و از طریق شبکه به آن دسترسی داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید داده‌ها در کسب‌وکار بسیار اهمیت دارند برای ایمن نگه‌داشتن این اطلاعات باید یک راهکار عالی پیدا کنید که NAS یکی از بهترین مکان‌ها برای ذخیره اطلاعات است.

این مدل از استوریج‌ها به یک شبکه متصل می‌شوند و تنها برای کاربران مجاز شبکه امکان ذخیره و بازیابی داده‌ها را فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های NAS ها می‌توانیم به‌سهولت در دسترسی، هزینه کم و مدیریت ساده اشاره کنیم که برای عملیات های حرفه‌ای بسیار مناسب هستند. اگر با رشد داده‌های بدون ساختار دست‌وپنجه نرم می‌کنید، سیستم‌های ذخیره‌سازی NAS شرکت HP برای مشاغلی که نیاز به یک دستگاه همه‌جانبه برای ارائه راهکاری ساده و مؤثر برای ذخیره‌سازی داده‌ها است.

از مزایای SAN Storage می‌شود به‌سرعت فوق‌العاده آن اشاره نمود. ذخیره‌ساز اچ پی  SAN برای انتقال اطلاعات از طریق فیبر و سوئیچ نوری استفاده می‌نماید که تأثیر فوق‌العاده‌ای در سرعت ذخیره‌سازی اطلاعات داراست.

از دیگر مزایای این نوع ذخیره‌ساز اچ پی می‌توان به‌آسانی انتقال اطلاعات از یک SAN به دیگری، قابلیت دسترسی دستگاه‌های ذخیره‌سازی به سرورها و بوت شدن سرورها را از طریق هارددیسک و کاهش زمان بوت کردن و در نتیجه عدم نیاز به استخدام نیرو برای انجام کارهای مدیریتی اشاره نمود.

مزایای NAS

  • مزیت NAS نسبت به DAS، سادگی در به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین چند کاربر است. دارای ویژگی Multiple Access است و هم‌زمان چند کاربر می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • این ذخیره‌ساز قابلیت اسکن عمیق برای ریکاوری فایل‌‌های که پاک شده‌اند، فرمت شده‌اند، بازیابی و ریکاوری فایل‌‌ها با نام اصلی آنها و پوشه‌هایشان را دارند.
  • این ذخیر ساز HPاز هارد درایوهای مک و هارد اکسترنال پشتیبانی میکند.
  • پشتیبانی از فایل‌هایی مانند FAT16 ،FAT32 ،HFS ،NTFS و HFSX و داشتن قابلیت پیش‌نمایش فایل‌‌ها و داده‌ها قبل از ریکاوری و بازیابی اطلاعات.

منبع: قیمت و خرید ذخیره ساز اچ پی