x تبلیغات
article

سرور اچ پی مدل ML110 G10

 

سرور اچ پی ML110 Gen10 از جمله سرورهای ایستاده و تک سوکت شرکت اچ پی می باشد که از پردازنده های Intel Xeon Scalable پشتیبانی می کند. فضای ذخیره سازی قابل تنظیم، گزینه های حافظه و ابزارهای مدیریت یکپارچه این سرور مناسب برای نصب در SMB ها و در دفاتر شعب از راه دور می باشد.

سرور ایستاده ML110 Gen10 یک سرور 4.5U است که در مقایسه با سیستم های دیگر با گزینه های ذخیره سازی، حافظه و پردازش مشابه، ویژگی های سطح سازمانی را با قیمتی نسبتاً ارزان ارائه می دهد.

 

برای بررسی بیشتر این محصول می توانید در لینک زیر بیشتر بررسی کنید:

منبع: خرید سرور اچ پی مدل ML110 G10

سوئیچ سیسکو سری 2960G

 

 

سوئیچ سیسکو سری 2960G از جمله سوئیچ های سری 2960 سیسکو بوده که در این سری پورت های Downlink و Uplink به یک گیگابیت تغییر یافته است. البته لازم به ذکر است که در این سری ها ماژول های SFP یا ماژول فیبر نوری نیز اضافه شدند. یعنی ما در این سری ها امکان استفاده از پورت های Combo (امکان استفاده از پورت های اترنت و SFP در پورت های Uplink) را داریم.

این سری سوئیچ سیسکو دارای پورت هایی با سرعت 1000 مگابایت بر ثانیه یا اصطلاحا گیگ هستند.

برای بررسی بیشتر این دسته بندی می توانید در لینک زیر بررسی کنید:

منبع: سوئیچ سیسکو سری 2960G

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-48XS-E

 

سوئیچ WS-C3850-48XS-E از پروتکل های مدیریتی CLI ،RMON ،RMON 2 ،SNMP 1 ،SNMP 2c ،SNMP 3 ،SSH ،Telnet ،TFTP پشتیبانی می کند و قابلیت نصب در رک شبکه را دارد. منبع تغذیه ای با ولتاژ 120 الی 230 ولت AC و فرکانس 50-60 هرتز باعث راه اندازی این سوئیچ شبکه می شود و ضمنا حداکثر توان مصرفی در سوئیچ شبکه مدیریتی سیسکو WS-C3850-48XS-E معادل 750 وات خواهد بود.

برای بررسی بیشتر این محصول می توانید در لینک زیر بیشتر بررسی کنید:

منبع: خرید سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-48XS-E

نصب و راه اندازی فایروال فورتیگیت Fortinet

 

  • گزینه System timeاین گزینه ساعت سیسم را نمایش می دهد که بهتر است همیشه تنظیم باشد و اگر غیر از این باشد تنظیم تجهیزات و سرورهای شبکه، سبب بروز مشکلات در سازمان می شود.
  • Firmware version: نسخه های جدید دستگاه باعث اضافه شدن ویژگی های جدید و از بین رفتن باگ ها (در صورت موجود) و مانیتورینگ بهتر بر روی ترافیک دستگاه می شود .در نتیجه بهتر است پس از تست شدن نسخه نهایی دستگاه مورد نظر از شرکت های طرف قرارداد نسخه جدیدتر را تهیه و آپدیت کنید.

برای بررسی بیشتر در مورد این موصوع می توانید در لینک زیر ادامه مطلب را دنبال کنید:

منبع: نصب و راه اندازی فایروال فورتیگیت Fortinet

فایروال فورتی گیت

 

در سال 2000 کمپانی فورتی نت نام خود را به ApSecure تغییر داد، اما دوباره به نام Fortinet بازگشت. نام فورتی نت (Fortinet) از ترکیب دو کلمه fortified (به معنای تقویت شده) و network (به معنای شبکه) که به طور کلی به معنای شبکه‌های تقویت شده میباشد تشکیل شده است. در سال های گذشته فورتی گیت، اولین محصول این شرکت به عنوان یک راه‌ حل ضد اسپم و ضد ویروس به بازار تجهیزات شبکه عرضه شد.

در سال 2018 فایروال‌های فورتی گیت جزو 10 فایروال برتر این برند محسوب شد. فایروال‌های fortigate پیچیدگی کنترل‌های امنیتی را برای مدیران شبکه ساده‌تر کرده و دید عمیق‌تری از کاربران و دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شبکه به آن‌ها می‌دهند. فورتی گیت می‌تواند شبکه مبتنی بر امنیت Security-drive Networking را همراه با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته، مانند سیستم‌های پیشگیری از نفوذ (IPS)، فیلتر کردن وب، بازرسی کامل SSL و پاسخ خودکار به تهدیدات را ارائه دهد.

 

جهت بررسی بیشتر درباره محصولات فورتی گیت می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

منبع: فایروال فورتی گیت

سوئیچ شبکه چیست به همراه پادکست و ویدئو

 

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

جهت بررسی و مطالعه بیشتر درباره این موضوع می توانید مقاله مربوطه را درلینک زیر بررسی کنید:

منبع: سوئیچ شبکه چیست 

کابل شبکه لگراند مدل CAT6 UTP LSZH 305m

 

کابل های لگراند به 4 دسته تقسیم می شوند:

1ـ بدون شیلد UTP

2ـ فویل آلومینیومی FTP

3ـ شیلد دار STP

4ـ فویل و شیلد دار SFTP

 

برای بررسی هر یک از آنها در لینک می توانید اطلاعات بیشتری مطالعه کنید:

منبع: خرید کابل شبکه لگراند مدل CAT6 UTP LSZH 305m

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24S-E

سوئیچ سیسکو WS-C3850-24S-E، سوئیچی با قابلیت استک در سطح حرفه ای است و با 24 پورت SFP و مجموعه ویژگی های سیستم عامل IP service یکپارچه شده است. WS-C3850-24S-E قابلیت سوئیچینگ لایه 2 پیچیده را با ارائه راه حل بهینه برای لایه دسترسی و لایه تجمیع فراهم می کند.

این سوئیچ شبکه با مجموعه ویژگی های IP service فقط می تواند با دیگر سوئیچ های سیسکو سری 3850 با مجوز IP service استک شود. 

برای بررسی این محصول می توان در لینک زیر بیشتر بخوانید.

منبع: خرید  سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24S-E

 

سوئیچ نکسوس سیسکو مدل N9K-93180YC-FX

 

  • قابلیت برنامه ریزی گسترده: از طریق Power On Auto Provisioning زمان را به شدت کاهش می دهد. برنامه های مدیریت پیکربندی پیشرو مانند devops-Ansible ،SALT،Puppet و Chef را ادغام می کند و به صورت گسترده از Native YANG و استاندارد صنعتی OpenConfig پشتیبانی می کند و برای همه عملکردهای سوئیچ CLI، APIهای فراگیر دارد.

این قابلیت یکی از ویژگی های این مصول است برای بررسی سایر ویژگی ها می توانید در لینک زیر بیشتر بخوانید:

منبع: خرید سوئیچ نکسوس سیسکو مدل N9K-93180YC-FX

DNS Spoofing چیست

 

معمولا لینک هایی در هرزنامه ایمیل ها وجود دارد که حاوی کدهای مخرب هستند، این ایمیل ها در تلاش اند تا کاربر را بترسانند و او را مجاب به کلیک بر روی لینک های موجود در ایمیل کنند و همین امر موجب آسیب و حمله به کامپیوتر شما می گردد.

دقت داشته باشید تصاویر و بنرهای تبلیغاتی نیز قابل اعتماد نیستند و می توانند کاربران را به سمت کدهای مخرب هدایت کنند و در نتیجه موجب آسیب و خرابی میشود. این لینک ها شما را به سمت سایت های جعلی خواهند برد که مشابه با سایت های مورد نظر شماست و تهدید جدی برایتان به بار خواهد آورد و ممکن است دچار خسارت و آسیب های جدی در سایتان بشوید.

یکی از حملات Spoofing در بالا توضیخ داده شده است برای بررسی سایر آن ها می توانید در لینک زیر بیشتر مطالعه کنید:

منبع: DNS Spoofing چیست

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد