x تبلیغات
article

انواع کابل فیبرنوری و کاربرد آن

 

درست همانطور که کابل های مسی از پالس های الکتریکی برای انتقال دیتا در شبکه استفاده می کنند، کابل های فیبر نوری از پالس های نور استفاده می کند. برای یک ارتباط دیجیتال نیاز به انتقال صفرها و یک ها می باشد.

در کابل های شبکه مسی، تفاوت بین یک و صفر در پالس الکتریکی در یک محدوده قابل قبول خاص اتقاق میافتد. برای درک بهتر آن شاید بهتر است این طور آن را بیان کنیم وجود پالس در زمان معین یک (1) و عدم وجود پالس صفر (0) است. در کابل های نوری نیز همین اتفاق جریان دارد به طوری که تنها به جای پالس های الکتریکی از پالس های نوری استفاده می شود، یعنی وجود یک پالس نور در زمان معینی یک (1) است در حالی که عدم وجود پالس نوری صفر (0) است.

برای بررسی بیشتر این موضوع مقاله را در لینک زیر بخوایند:

منبع: انواع کابل فیبرنوری و کاربرد آن

خرید کابل شبکه ارزان

 

راهنمای خرید کابل شبکه ارزان یکی از مهم ترین مسائلی است که در هنگام خرید تجهیزات شبکه باید در رابطه با آن اطلاعات کافی داشته باشیم. خرید کابل شبکه ارزان و مناسب به همین سادگی که شما کاربران فکر میکنید نیست. چرا که کابل های شبکه پایه و اساس یک شبکه هستند و عملکرد این کابل ها بسیار مهم است.

در واقع مهم ترین مسئولیت یک شبکه یعنی انتقال داده و اطلاعاتی که با کمترین مصرف اینترنت انجام بگیرد در نتیجه در هنگام خرید باید سعی کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کابل های شبکه ارزان آشنا کنیم تا خریدی راحت و بهتر داشته باشید.

برای بررسی بیشتر این موضوع لینک زیر را بررسی کنید:

منبع: خرید کابل شبکه ارزان

معرفی پورت SFP و کاربرد آن

 

Small form-factor pluggable یا SFP یک واسط با قابلیت hot-swappable بوده (یعنی هنگامی که دستگاه روشن است می توان آن را خارج کرد) که در سوئیچ شبکه و سایر تجهیزات ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع SFP اسلاتی است که در کنار سایر پورت های شبکه قرار گرفته و شما می توانید انواع ماژول فیبر نوری را با ویژگی های مختلف از جمله فاصله انتقال، نوع فیبرنوری و سرعت انتقال داده به تجهیزات شبکه متصل کرده و امکان ارتباط با شبکه های مختلف را فراهم کنید.

برای بررسی بیشتر این موضوع مقاله را در لینک زیر بررسی کنید:

منبع:  معرفی پورت SFP و کاربرد آن

سرور اچ پی مدل ML350 Gen9

 

سرور اچ پی ML350 Gen9 را می توان مانند یک سرور ایستاده یا یک سرور رکمونت مورد استفاده قرار داد. این سرور از CPU اینتل سری Xeon E5 2600 v3 و v4 اینتل زئون پشتیبانی می کند و دارای حداکثر 24 اسلات DIMM، نه اسلات PCIe، یک آداپتور 1GbE یا 10GbE و هشت پورت USB است و از حداکثر چهار گرافیک GPU یا شتاب دهنده محاسباتی پشتیبانی می کند. این بیشتر از نیازهای فعلی شما به یک پردازنده واحد است، اما این سرور می تواند به راحتی از دو پردازنده نیز پشتیبانی کند.

جهت بررسی سایر ویژگی ها لینک زیر را دنبال کنید:

منبع: خرید سرور اچ پی مدل ML350 Gen9

سوئیچ سیسکو C9300-24P-A

 

سوئیچ C9300-24P-A سیسکو دارای اولین پلت فرم بهینه سازی برای تراکم بالا با استاندارد 802.11ac Wave2 می باشد. که حداکثر مقیاس را برای شبکه تنظیم می‌کنند. این سوییچ با معماری پردازنده x86 و حافظه بیشتر نسبت به سوئیچ‌های قبلی، قادر به میزبانی و اجرای برنامه‌های شرکت‌های دیگر و اسکریپت‌های Native در داخل سوئیچ می‌باشد.

سوئیچ ها از مهم ترین تجهیزات شبکه به شمار می روند که می توانند چندین دستگاه در یک شبکه را به هم متصل کنند. برای ایجاد یک شبکه قادعتا شما به سوئیچ نیازمندید.. برای بررسی محصول مورد نیاز خود باید از ویژگی های آن آگاه باشید که در لینک زیر می توانید بیشتر بررسی کنید:

منبع: سوئیچ سیسکو C9300-24P-A

سوئیچ سیسکو C9300-48P-E

 

این سوییچ شبکه نسل جدید پلت فرم سوئیچینگ نصب گسترده در صنعت هستند. سوئیچ سیسکو C9300-48P-E دارای مجموعه‌ امکانات اولیه برای Access Defined Software) SD-Access) است که جزئی از معماری شرکت سیسکو می‌باشد. این مدل دارای پهنای باند 480 گیگابیت بر ثانیه می‌باشد که جزء انعطاف پذیرترین معماری Uplinkها هستند.

برای بررسی مشخصات بیشتر این محصول و آگاهی بیشتر از کاربرد آن می توانید در لینک زیر  بیشتر مطالعه کنید:

منیع: سوئیچ سیسکو C9300-48P-E

سوئیچ سیسکو سری 9500

 

سوئیچ های کاتالیست سری 9500 به آینده شکل می دهند و به شما کمک می کنند که ارتباطات را بهتر تصور کنید، امنیت را تقویت می کنند و تجربه ای نو برایتان به ارمغان می آورند. سوئیچ های سری 9500 مبتنی بر پلتفرم سوئیچینگ هسته و تجمیع سازمانی سیسکو هستند و به شما این امکان را می دهند که شبکه خود را مدیریت کنید. سوئیچ‌های سیسکو سری Cisco Catalyst 9500، از منظر فیزیکی سوئیچ‌هایی با پیکربندی ثابت (غیر ماژولار) بوده که دارای معماری جریان هوا از سمت جلو به سمت پشت سوئیچ می­‌باشند.

همچنین سوئیچ سیسکو سری Cisco Catalyst 9500 از کلیه قابلیت­‌های پایه‌­ای دسترسی­‌پذیری مانند: StackWise-Virtual سیسکو به همراه قابلیت‌­هایی نظیر Stateful switchover ،Platinum-rated منابع تغذیه افزونه دوتایی، تنوع در سرعت، راندمان بالا و فن‌­های افزونه بهره می‌­برد.

برای بررسی سایر ویژگی های این سری می توانید لینک زیر را بررسی کنید:

سوئیچ سیسکو سری 9500

 

  • مدیریت مرکزی: سوئیچ سری 9500 قابلیت مدیریت مرکزی را ارائه می‌دهد تاون قابلیت مدیریت شبکه را بر روی چندین سوئیچ از طریق نرم‌افزار DNA Center فراهم می‌کند. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا سوئیچ‌ها را به صورت مرکزی پیکربندی، مانیتور و مدیریت کنید و از طریق یک رابط کاربری یکپارچه و مرکزی کنترل شبکه خود را بهینه سازی کنید.
  • دسترسی بالا: سوئیچ سیسکو سری 9500 با قابلیت redundant و فن های hot-swappable می توانند downtime را بسیار کم کرده و آن را به حداقل برسانند. همچنین با قابلیت سوئیچینگ مجازی یا VSS، StackWise Virtual و توانایی ارتقا ISSU به عملکرد شبکه به صورت non-stop کمک کند.
  • قابلیت مقیاس پذیری: سوئیچ سیسکو سری 9500 توانایی مقیاس پذیری بالایی دارند، که این قابلیتِ آن ها موجب می گردد که نیاز های یک سازمان را پاسخگویی کنند زیرا این سوئیچ ها دارای پورت و ظرفیت های گوناگونی هستند. خاصیت ماژولار بودن امکان توسعه پذیری به آن ها می دهد از این رو می توانند به نیازهای  رو به رشد یک سازمان پاسخ دهند.

برای بررسی سایر ویژگی های این سری از سوئیچ سیسکو می توانید لینک زیر را بررسی کنید:

منبع:  سوئیچ سیسکو سری 9500

سرور اچ پی مدل DL380 G10 Plus

 

سرور اچ پی DL380 G10 Plus از جدیدترین سرورهای اچ پی به شمار می رود که برای بارهای کاری در محیط های مختلف طراحی شده و عملکردی همراه با توسعه پذیری و مقیاس پذیری را ارائه می دهد. به طور کلی سرورهای نسل 10 با داشتن ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به‌روز و جدید در زمینه سخت افزار و نرم افزار، قادر به ارایه کارایی، توسعه پذیری و امنیت در سطح بسیار بالا است.

در پردازش‌های سنگین و دیتاسنتر، HPC، مجازی سازی، گرافیک و رندرینگ در سطح حرفه‌ای، شبیه سازی و مدل سازی، کاربرد دارد. سرور اچ پی DL380 G10 Plus با شاسی 2 یونیت از دو پردازنده ی نسل سوم مقیاس پذیر پشتیبانی می کند و انعطاف پذیری قابل توجهی را برای انواع محیط های کاری ایجاد می کند. 

 

برای بررسی سایر ویژگی های این محصول می توانید لینک زیر را بررسی کنید:

منبع: خرید سرور اچ پی مدل DL380 G10 Plus

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24XS-S

 

این مدل از سوئیچ شبکه از یک پردازنده Multicore CPU استفاده می کند که با کمک حافظه رم 4 گیگابایتی که دارد باعث عملکرد بهتر CPU می شود و می تواند داده ها را برای پردازنده صف بندی کند. سوئیچ سیسکو WS-C3850-24XS-S با توجه به قایلیت هایی که دارد مناسب برای سازمان ها و شبکه های بزرگ و پیچیده است.

همچنین برای ذخیره سازی موقت داده ها از یک حافظه فلش 4 گیگابایت بهره می برد که در پردازش دیتاها تاثیر بسزایی دارد. توان مصرفی برابر با 715WAC است. سوئیچ های سیسکو سری 3850 که دارای 24 پورت 10 Gigabit Ethernet SFP+ هستند دارای ظرفبت سوئیچینگ 640Gbps می باشند.

برای بررسی سایر ویژگی های این محصول می توانید وارد لینک زیر شوید:

منبع: خرید سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24XS-S

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد