x تبلیغات
article

سرور اچ پی

 

یکی از کمپانی های معروف در زمینه تولید سرور، کمپانی اچ پی می باشد که در زمینه تولید سرورهای HP بسیار پیشرو می باشد. همانطور که می دانید سرورها اصلی ترین بستر نگهداری و پردازش اطلاعات در شبکه های بزرگ و کوچک هستند. پس می توان گفت آنها همانند کامپیوتر های بزرگی هستند که قدرت پردازش بالایی دارد. از سرورها برای ذخیره پذیرش و مدیریت داده ها، دستگاه هاو سیستم های شبکه ساخته شده اند. به بیان ساده تر می توان گفت که سرور داده ها را دریافت، ذخیره و ارسال می کند. در حقیقت می توان گفت، ماشین هایی هستند که به سازمان ها با ارائه دستگاه ها و سیستم های شبکه با منایع کافی کمک می کنند. سرور اچ پی برای پردازش حجم های فشرده کاری که فراتر از قابلیت های یک کامپیوتر است، به کار می رود. نام اصلی این کمپانی HPE است که مخفف Hewlett-Packard-Enterprise می باشد. سرورهای HP در حال حاضر جایگاه اول را در فروش سرور دارند.

جهت بررسی بیشتر سرورهای اچ پی و انواع آن ها لینک زیر را بررسی کنید:

منبع: سرور اچ پی

فایروال فورتی نت مدل Fortigate FG-101F

 

این محصول در واقع تهدیدات را شناسایی کرده و آن ها را مدیریت می کند، از این رو موجب بالا رفتن امنیت گردیده و مدیریت بهتری برای شما فراهم می کند. از دیگر مزایایی که برای شما به ارمغان می آورد، کنترل کردن ترافیک شبکه از طریق کاربران و برنامه ها است به این صورت که در منابع IT شما صرفه جویی می شود و کارایی بالایی به شما ارائه می دهد.

فایروال فورتی نت Fortigate FG-101F، سری نسل بعدی فایروال است که قابلیت SD-WAN را برای مکان های توزیع شده سازمانی متوسط تا بزرگ ترکیب می کند. فایروال فورتی نت Fortigate FG-101F توسط Secure SD-WAN ASIC ساخته شده است و عملکرد بهینه ای را برای برنامه های کاربردی و حیاتی همراه با بهترین اثربخشی امنیتی ارائه می دهد.

برای بررسی بیشتر این محصول لینک زیر را بررسی کنید:

منبع: قیمت و خرید فایروال فورتی نت مدل Fortigate FG-101F

نرم افزار GNS3 چیست و چگونه آن را نصب کنیم

 

 

این نرم افزار همانند سایر نرم افزار ها دارای یکسری مزایا و معایب می باشد که در ادامه به بررسی برخی از معایب این نرم افزار می پردازیم:

  • فایل های سیسکو باید توسط کاربر ارائه شود (دانلود از com، یا خرید مجوز VIRL، یا کپی از دستگاه فیزیکی).
  • این نرم‌افزار یک بسته مستقل نیست.
  • GNS3 به دلیل نصب محلی (فایروال و تنظیمات امنیتی، خط‌مشی‌های کامپیوتر و لپ‌تاپ) می‌تواند تحت تأثیر تنظیمات و محدودیت‌های رایانه شخصی شما قرار گیرد.

برای بررسی مزایای این نرم افزار می توانید لینک زیر را دنبال کنید و این نرم افزار را به طور کامل بررسی کنید:

منبع: نرم افزار GNS3 چیست و چگونه آن را نصب کنیم

سوئیچ اچ تری سی مدل H3C-S5120-24P-EI

 

این محصول دارای برخی ویژگی های فنی مختص به خود می باشد که در زری به بیان آن ها می پردازیم:

  • پارت نامبر: S5120-24P-EI
  • پورت کنسول: 1 عدد
  • تعداد پورت: 24 پورت 10/100/1000 M electrical و 4 پورت Gigabit SFP و پورت Combo
  • ماژول اختیاری: ندارد
  • نرخ ولتاژ: 100VAC و 240VAC

برای بررسی بیشتر ویژگی ها می توانید لینک زیر را بررسی کنید:

منبع: قیمت و خرید سوئیچ اچ تری سی مدل H3C-S5120-24P-EI

سوئیچ نکسوس سیسکو مدل N3K-C3548P-10GX

سوئیچ نکسوس سیسکو N3K-C3548P-10GX با ارائه امکانات پیشرفته و پایداری بالا، می‌تواند به عنوان یک ستون فقراتی (ToR) یا یک سوئیچ توزیع (Leaf) در شبکه‌های پر کاربرد دیتا سنترها عمل کند. این محصول دارای ویژگی‌های قدرتمندی از جمله پشتیبانی از ترافیک لایه 2 و 3 با سرعت بالا، پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی مختلف و توانایی برآورده کردن نیازهای گوناگون شبکه‌های مرکز داده می‌باشد.

با این سوئیچ سیسکو، می‌توان به سادگی از پیکربندی‌های مختلف استفاده کرد و با امنیت بالا، مدیریت شبکه را بهبود بخشید. علاوه بر این، قابلیت پشتیبانی از استانداردهای صنعتی مختلف از جمله پروتکل‌های Routing Information Protocol (RIP), Open Shortest Path First (OSPF), و Border Gateway Protocol (BGP) نیز از ویژگی‌های این محصول می‌باشد.

برای بررسی مشخصات بیشتر این محصول می توانید لیک زیر را بررسی کرده و بیشتر بخوانید:

منبع: قیمت و خرید سوئیچ نکسوس سیسکو مدل N3K-C3548P-10GX

رک HPA ایستاده 37 یونیت عمق 100

 

 این رک HPA ایستاده 37 یونیت عمق 100، توسط شرکت HPA یا همان اچ پی آسیا طراحی شده است. رک ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند؛ رک های ایستاده و  رک دیواری، که رک HPA ایستاده 37 یونیت عمق 100، از نوع رک ایستاده است.

این نوع رک ایستاده قابلیت تنظیم ارتفاع دارد که شما می توانید تجهیزات خود را در ارتفاع های مختلف درون آن قرار دهید و همچنین شما مقدور هستید که فضای موجود را با توجه به تجهیزات و نیازتان بهینه کنید این ویژگی و قابلیت تنظیم ارتفاع با وجود 4 چرخی که در زیر آن تعبیه شده است برای شما میسر می گردد.

این محصول دارای ویژگی و مشخصاتی می باشد که می توانید در لینک زیر بررسی کنید:

منبع: قیمت و خرید رک HPA ایستاده 37 یونیت عمق 100

سوئیچ سیسکو مدل C9500-24Y4C-E

 

 

  • سیستم عامل سوئیچ سیسکو سری 9500، Cisco IOS XE است که بسیار قوی و قدرتمند بوده که توانایی مدیریت این چنین دستگاه بزرگ و خفنی را عهده دار است.
  • دارای قابلیت Plug and Play است که این قابلیت، موجب برقراری اتصال شاخه ها و دستگاه های دیگر به این سوئیچ ها می گردد و به راحتی می توان آن ها را جدا ساخت.
  • سوئیچ های سری 9500 به تمامی محصولات متصل به شبکه به راحتی میتوانند نظارت و کنترل داشته باشند که یک مزیت بزرگ به شمار می روند.
  • سوئیچ های سری 9500 از API ها پشتیبانی می کنند و از آن ها استفاده می کنند تا بتوانند تجهیزات قابل برنامه نویسی شبکه را توسعه دهند.
  • تمام اجزا را می توانند به خوبی بررسی کنند. این سوئیچ ها دارای قابلیت Granular Visibility است که با کمک این قابلیت می توانند از مکانیسم هایی برای نظارت دقیق اجزا استفاده کنند.
  • برقراری جریان بدون قطعی و به روز رسانی همیشگی از دیگر ویژگی های این سوئیچ ها می باشد.

برخی از قابلیت ها و ویژگی های این محصول در بالا ذکر شده است برای بررسی بیشتر لینک زیر را دنبال کنید:

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو مدل C9500-24Y4C-E

سوئیچ سیسکو مدل C9500-32QC-E

 

ویژگی های فنی سوئیچ سیسکو C9500-32QC-E:

  • پارت نامبر: C9500-32QC-E
  • دارای 32 پورت 40G/100G
  • قابلیت نصب در رک: دارد
  • ابعاد رک: 1U
  • ظرفیت سوئیچینگ: 1.6 ترابیت بر ثانیه
  • نرخ انتقال:  1Bpps
  • قابلیت PoE: ندارد
  • لایسنس پشتیبانی شونده: Essential

برای بررسی سایر ویژگی های این محصول لینک زیر را دنبال کنید:

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو مدل C9500-32QC-E

تکنولوژی IPS و IDS چیست

 

تکنولوژی IPS و IDS هر دو جهت برقراری امنیت شبکه به وجود آمده اند که IPS مخفف Instruction Prevention System و IDS مخفف Instruction Detection System می باشد. دو تکنولوژی IPS و IDS کار تحلیل ترافیک شبکه نسبت به فایروال را انجام می دهند و همانند آنتی ویروس ها عمل می کنند.

بدین صورت که ترافیک را بررسی کرده و اطلاعات را به پایگاه داده ارسال کرده و سپس داده ها را با حملات شناخته شده در پایگاه داده مقایسه می کند. اگر داده ارسال شده به عنوان حمله شناخته شد در این مواقع تکنولوژی IPS و IDS وارد کار می شوند.

ادامه مقاله را در لینک زیر بررسی کنید:

منبع: تکنولوژی IPS و IDS چیست

سرور اچ پی مدل DL380 G11

 

فرم فکتور در نظر گرفته شده برای طراحی سرور اچ پی DL380 GEN11 از 2 نوع LFF و SFF می باشد. سرورهای 2.5 اینچی قادر به پشتیبانی از حداکثر 26 عدد هارد دیسک و اس اس دی SFF، و سرورهای 3.5 اینچی قادر به پشتیبانی از 12 عدد SSD و هارد دیسک LFF خواهند بود.

سرور اچ پی DL380 GEN11 از 2 سی پی یو از پردازنده های مقیاس پذیر نسل چهارم اینتل با حداکثر 60 هسته به ازای هر پردازنده و در سری گلد و پلاتینیوم (4th Generation Intel Xeon Scalable Processor Family (Platinum & Gold)) پشتیبانی می کند. این سرور از 32 اسلات برخوردار است، در نتیجه هر پردازنده قادر به پشتیبانی از 16 عدد اسلات رم از نسل DDR5 و از نوع RDIMM می باشد.

حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده برای حافظه های رم 8 ترابایت برابر (با فرکانس 4800 مگاهرتز) است. بهتر است بدانید رم های RDIMM باید در کنار رم های هم نوع و جنس خود قرار بگیرند. منبع مورد نیاز قطعات موجود در این دستگاه به وسیله استفاده از پاور های Low Halogen پلاتینیوم و تیتانیوم با مقدارهای 800، 1000 و 1600 وات تامین خواهد شد.

ویژگی های این محصول را در لینک زیر بررسی کنید:

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی مدل DL380 G11

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد