x تبلیغات
article

SSL چیست و چه کاربردی دارد

 

اگر وب سایتی که به آن متصل می شود دارای گواهی SSL و به وسیله آن محافظت شده باشد با پیشوند HTTPS که مخفف Hyper Text Transfer Protocol Secure است، در URL نمایش داده می شود. فناوری SSL به شما این آگاهی را می دهد که داده هایی که بین سیستم ها انتقال داده شده است کاملا ایمنی هستند و کسی نمی تواند آنها را بخواند.

این فناوری از روش مخلوط کردن داده ها در هنگام ارسال استفاده می کند و آنها را رمزنگاری می کند و همچنین هکرها نمی توانند به سایت متصل شوند و داده های شما مانند: اطلاعات شخصی، شماره کارت و سایر اطلاعات محرمانه را بخوانند از این رو این پروتکل بسیار حائز اهمیت است.

معمولا پروکل SSL برای سازمان هایی است که هدف اصلی آن ها افزایش امنیت در وب و ارائه HTTPS است و رایج ترین سرویس هایی که مورد استفاده قرار می دهند SSL و CDN می باشد. شرکت های میزبان یا هاستینگ معمولا هزینه متفاوتی برای ارائه این سرویس ها دریافت می کنند و گاها ممکن است برای دریافت SSL ها هزینه بیشتری دریافت شود.

بررسی بیشتر:

 

منبع: SSL چیست و چه کاربردی دارد

فایروال فایرپاور سیسکو مدل FPR2130-NGFW-K9

 

مزایای فایروال سیسکو FPR2130-NGFW-K9:

  • اطمینان از انعطاف پذیری کسب و کار از طریق امنیت برتر با عملکرد پایدا
  • هزینه های عملکرد فعال سازی IPS را حذف می کند.
  • تراکم و عملکرد پورت را دو برابر می کند.
  • اتصال به حالت حفاظتی را در عرض 5 دقیقه ارائه می دهد.

برای بررسی بیشتر لینک زیر را دنبال کنید:

منبع: قیمت و خرید فایروال فایرپاور سیسکو FPR2130-NGFW-K9

بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر

 

انواع مودم:

  • مودم ADSL: از پر استفاده ترین و رایج ترین مودم های اینترنتی ADSL است که برای برقراری ارتباط است. این مودم با استفاده از پورت تلفن به شبکه تلفن و در نهایت سرویس دهنده اینتنرنت متصل شده و بعد از تایید اطلاعات و دیتا پیکربندی شرایط لازم برای اتصال به اینترنت را به وجود می اورد. انتقال دیتا ها تحت شبکه به وسیله دو سیم یا استفاده از پورت LAN و وایرلس به کمک وای فای امکان پذیر میشود.
  • مودم VDSL: عملکرد این نوع مودم شباهت فراوانی با ADSL دارد تنها تفاوت این دو مودم این است که مسیر انتقال داده ها از ISP به منزل یا محل کار شما با استفاده از فیبرنوری انجام میشود. در نهایت پهنای باند و سرعت ارتباط تحت شبکه بیشتر از فناوری ADSL است. فناوری VDSL به این علت عدم پشتیبانی و پوشش دهی مناسب در سراسر کشور، مورد استفاده قرار نمیگیرد.

 

بررسی بیشتر در لینک زیر:

منبع: بازیابی رمز عبور و کاربری در مودم و روتر

سرور اچ پی مدل BL460c Gen9

 

 ویژگی های سرور اچ پی BL460c Gen9:

کارت کنترلر Smart Array:

  • HPE Smart Array P220i Controller with 512MB FBWC, (RAID 0 and 1)
  • HPE Dynamic Smart Array B320i Controller (SATA RAID 0 and 1)
  • HP Smart Array P731m/2GB FBWC 6Gb 4-ports Ext Mezzanine SAS Controller
  • HP Smart Array P731m/512 FBWC 6Gb 4-ports Ext Mezzanine SAS Controller

 

بررسی سایر جزئیات در لینک زیر:

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی BL460c Gen9

سرور اچ پی مدل BL420c Gen8

 

این شرکت با تولید انواع مختلف سرورها بازار سرور و تجهیزات آن را به خود اختصاص داده است. سرورهای رکمونت Rack Mount، تیغه ای یا بلید Blade و ایستاده یا Tower نمونه ای از سرورهای تولید شده توسط شرکت اچ پی هستند که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند.

به عنوان نمونه ای از سرورهای سری بلید به سرور HP BL420c Gen8 اشاره خواهیم کرد و مشخصات فنی و تمام قطعات سازگار با آن را شرح خواهیم داد. سرورهای بلید سرورهای فشرده ای هستند که به صورت مجموعه 8 یا 16 عددی در انکلوژرها قرار می گیرند و در درون رک قابلیت نصب دارند.

سرور HP ProLiant BL420c G8 جهت استفاده در انکلوژرهای C3000 و C7000 طراحی و تولید شده است. سرورهای بلید دارای مصرف انرژی پایینی هستند و در درون رک فضای کمتری را اشغال خواهند نمود. کسب و کارهایی که به سرورهای پرقدرتی نیاز دارند از سرور HP مدل BL420c Gen8 استفاده می‌کنند.

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی BL420c Gen8

پروتکل DHCP و مکانیزم کاری آن به همراه ویدئو

 

واژه DHCP مخفف Dynamic Host Configuration Protocol است که به معنای “پروتکل پیکربندی میزبان پویا” یا پروتکل DHCP یک پروتکل مدیریت شبکه است که برای خودکارسازی مراحل پیکربندی دستگاه ها در شبکه های IP استفاده می شود، و به آن ها این امکان را می دهد تا از خدمات شبکه مانند DNS ،NTP و هرگونه پروتکل ارتباطی مبتنی بر UDP یا TCP استفاده کنند. یک سرور DHCP به طور خودکار آدرس IP و سایر اطلاعات را به هر میزبان (Host) در شبکه اختصاص می دهد تا بتوانند با نقاط پایانی دیگر (endpoints) به طور موثر ارتباط برقرار کنند.

برای بررسی ادامه مقاله و مشاهده ویدئو لینک زیر را دنبال کنید:

منبع: پروتکل DHCP و مکانیزم کاری آن به همراه ویدئو

رادیو وایرلس میکروتیک مدل LHG XL 52 ac

 

رادیو وایرلس میکروتیک LHG XL 52 ac با نام شرکتی RBLHGG-5HPacD2HPnD-XL  یک دستگاه رادیو وایرلس بسیار قدرتمند و پیشرفته از محصولات کمپانی میکروتیک سری LHG میباشد که برای برقراری ارتباط های وایرلس در حالت های نقطه به نقطه و یا به عنوان تجهیزاتی از سمت کلاینت در ارتباط های وایرلس یک نقطه به چند نقطه طراحی و تولید شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش میرسد.

از ویژگی بسیار برجسته در رادیو وایرلس میکروتیک LHG XL 52 ac نسبت به مدل های مشابه میتوان به قابلیت کار در دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز اشاره نمود که میتوان از این ویژگی به عنوان یک گزینه برای انتخاب جهت ارتباط های وایرلس بسیار حساس باشد که میخواهید کمترین قطعی ممکن را داشته باشید.

لینک زیر را جهت بررسی ویژگی های این محصول دنبال کنید:

منبع: قیمت و خرید رادیو وایرلس میکروتیک مدل LHG XL 52 ac

 

سرور اچ پی مدل DL160 Gen10

 

سرور HPE DL160 G10 در دو پیکربندی LFF و SFF توسط کمپانی اچ پی ارائه شده است که قابلیت پشتیبانی از چهار درایو LFF با پورت SAS/ SATA، و 8 درایو SFF با پورت SAS/ SATA و در پشت سرور دو درایو اختیاری با پورت SAS/ SATA را دارا است. این سرور توسط کمپانی HP طراحی و تولید شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

نوع پردازنده این دسته از سرورهای ساخت کمپانی اچ پی Intel و از خانواده Intel® Xeon® Scalable 3200-8200-6200-5200 series & Intel® Xeon® Scalable 3100-4100 series با توان مصرفی 150 وات می باشد. سرور HPE DL160 G10 قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی از مدل پردازنده های خانواده اینتل زئون Scalable را دارا است.

مشخصات این محصول را در لینک زیر بررسی کنید:

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی مدل DL160 Gen10

آموزش تغییر نام شبکه وای فای مودم (SSID)

 امروزه اینترنت به جزوء جدا ناپذیر زندگی هر فردی تبدیل شده است. مودم های اینترنتی نیز عضو جدا ناپذیر هر مجموعه ای هستند. یکی از عوامل مهم در مورد مودم ها نام آنها است نامی که هنگام استفاده از آن با گوشی یا لپتاپ سرچ خواهیم کرد. اصولاً نام این مودم ها به صورت پیش فرض با نام آن کارخانه ثبت شده است.

لازم است بدانید این نام ها به راحتی قابل تغییر است و شما میتوانید به راحتی بر اساس سلیقه یا مکانی که در آن از مودم استفاده می کنید، نامی را برای مودم خود انتخاب کنید. در این مقاله ما قصد داریم تا نحوه تغییر نام شبکه وای فای مودم (SSID) به شما بگوییم.

 

ادامه مقاله را درلیک زیر بررسی کنید:

منبع: آموزش تغییر نام شبکه وای فای مودم (SSID)

سوئیچ نکسوس سیسکو مدل N9K-C9336C-FX2

 

سوئیچ نکسوس سیسکو N9K-C9336C-FX2 محصولی از شرکت سیسکو است که به منظور انتقال داده و ارتباط بین دستگاه های مختلف شبکه مانند: روترها، پچ پنل ها و دوربین های مداربسته تحت شبکه تولید شده و با قابلیت تبدیل بسته های داده به بسته های نوری در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

بر اساس فناوری Cisco Cloud Scale، پلتفرم‌های Cisco Nexus® 9300-EX و 9300-FX نسل بعدی سوئیچ‌های ثابت Cisco Nexus 9000 Series هستند. پلتفرم های جدید از استقرار مقرون به صرفه در مقیاس ابری، افزایش تعداد نقاط پایانی و خدمات ابری با امنیت نرخ سیم و تله متری پشتیبانی می کنند.

سوئیچ نکسوس سیسکو N9K-C9336C-FX2 به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند به راحتی و بدون مشکل دستگاه های مبتنی بر شبکه خود را به یکدیگر متصل نموده و از آن ها به صورت همزمان استفاده نمایند.

در لینک زیر این محصول را بیشتر بررسی کنید:

منبع: قیمت و خرید سوئیچ نکسوس سیسکو مدل N9K-C9336C-FX2

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد