x تبلیغات
article

سوئیچ سیسکو مدل WS-C3850-24XS-E

 

سوئیچ سیسکو WS-C3850-24XS-E توسط کمپانی معتبر سیسکو طراحی شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این سوئیچ شبکه که از خانواده Cisco Catalyst 3850 به شمار می رود، به سازمان ها این امکان را می دهد تا مدیریت دستگاه های متصل به شبکه را برعهده بگیرند و همچنین برق زیرساخت هایشان را کنترل و مدیریت کنند که این امر موجب می گردد تا هزینه انرژی کاهش یابد.

داشتن داشبورد قدرتمند از ویژگی های سوئیچ سیسکو WS-C3850-24XS-E است که توانمندی بالایی به مدیران می دهد و با توجه به قابلیت های زیادی که دارد بسیار مقرون به صرفه است. این سوئیچ دارای سیستم عامل IOS IP Service است و از بهترین سوئیچ های سیسکو برای شرکت ها و سازمان ها به شمار می آید.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو WS-C3850-24XS-E

رم سرور اچ پی مدل 32GB-PC4-3200AA-R

 

رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R دارای کارایی بالا همراه با پتانسیل افزایش محاسباتی است. این رم سرور دارای حافظه ذخیره سازی 32 گیگابایت بوده و به سیستم شما این امکان را می دهد تا بتوانید به صورت فشرده برنامه های کاربردی که نیاز به حافظه زیادی دارند را انجام دهید و در نتیجه موجب انجام همزمان چند وظیفه شده و کارایی را بهبود می بخشد. این رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R در فرکانس بالای 3200 مگاهرتز کار می کند و داده ها را بسیار سریع پردازش می کند.

مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید رم سرور باید به آن توجه داشته باشید, نوع بافر و رنکینگ است که در ادامه ویژگی ها و مشخصات این رم سرور اچ پی را بررسی و توضیح داده ایم. رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R یکی از به روز ترین رم سرورهای در حال حاضر است البته کمپانی اچ پی به تازگی سرور G11 را در بازار تجهیزات شبکه تولید کرده است که از رم های DDR5 پشتیبانی می کند و از پر سرعت ترین رم های خانواده DDR4 محسوب می شود.

منبع: قیمت و خرید رم سرور اچ پی 32GB-PC4-3200AA-R

فایروال چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع فایروال به همراه ویدئو

 

  • فایروال‌های سخت‌افزاری به‌صورت ابزارهایی بر روی بوردهای سخت‌افزاری نصب شده‌اند، همچنین روترها نیز می‌توانند در نقش یک فایروال عمل کنند.
  • فایروال‌های نرم‌افزاری، APPهای هستند که بر روی هر سیستم‌عامل نصب شوند و به‌صورت شبکه‌ای و تک‌محصولی شروع به کار می‌کنند.
  • به‌صورت دیفالت می‌توانید از تنظیمات پیش‌فرض فایروال‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای محافظت از شبکه خود استفاده کنید.
  • فایروال‌های سخت‌افزاری عملکرد و سرعت بیشتری نسبت به فایروال‌های نرم‌افزاری دارند.
  • هزینه پیاده‌سازی و استفاده از فایروال‌های نرم‌افزاری بسیار کمتر از فایروال‌های سخت‌افزاری است.
  • برای برخورداری از بهترین کارایی در شبکه همیشه باید از فایروال‌ها به‌صورت ترکیبی (نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) استفاده کرد.

بررسی بیشتر در لینک زیر:

منبع: فایروال چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع فایروال به همراه ویدئو

رم سرور

 

ضرورت افزایش رم سرور چیست:

به کمک رم سرور می‌توانید عملکرد سرورهای HP را افزایش دهید. این سطح عملکردی که در اختیار شما قرار می‌گیرد کاملاً به میزان نیاز شما باتوجه‌ به حجم کاری‌تان مرتبط است. هرچقدر میزان این حافظه بیشتر یا به‌ عبارت‌ دیگر میزان حافظه کافی باشد برنامه‌ها به‌صورت هم‌ زمان و با سرعت قابل‌ قبول اجرا می‌شود. اگر سیستم شما از تمامی ظرفیت حافظه رم خود استفاده نماید، سرعت سیستم به‌ صورت چشمگیری کاهش میابد.

پس اگر شما دنبال سرعت و بهبود عملکرد سیستم خود هستید بهتر است از رم‌های اضافی در دستگاه خود استفاده کنید و یا سیستمی خریداری کنید که تعداد رم بیشتری داشته باشد. سرورهای HP برای پردازش داده‌های بزرگ و اجرای نرم‌افزارهای مختلف استفاده می‌شوند. با افزایش حجم داده‌ها و نیاز به پردازش سریع‌تر، نیاز به افزایش رم سرور HP نیز افزایش می‌یابد. در این قسمت دلایل استفاده از رم سرور را میگوییم که عبارتنداز:

  •  افزایش سرعت پردازش

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای افزایش رم سرور HP، افزایش سرعت پردازش داده‌ها است. با افزایش حجم داده‌ها، سرعت پردازش داده‌ها نیز کاهش می‌یابد. با افزایش رم سرور HP، سرعت پردازش داده‌ها افزایش می‌یابد و برنامه‌ها و نرم‌افزارها با سرعت بیشتری اجرا می‌شوند.

بررسی بیشتر:

منبع: رم سرور

سرور اچ پی مدل DL560 G8

 

مشخصات و اطلاعات سرور اچ پی DL560 G8:

سرور اچ پی DL560 G8 اولین سرور چهار سوکت از نسل هشتم سرورهای HPE است. پورت های شبکه FlexLOM می توانند از سرعت GbE1 و GbE10 و همچنین اتصال QDR / FDR InfiBand پشتیبانی کنند. همچنین این سرور با پشتیبانی از پردازنده های سری E5-4600 اینتل زئون، یک گزینه مقرون به صرفه تر نسبت به پردازنده های سری Intel Xeon E7 در اختیار مدیران قرار می دهد. این محصول در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

در لینک زیر بیشتر بخوانید:

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی DL560 G8

CPU سرور

 

ویژگی های CPU سرور:

  • تعداد Core:

Core یا هسته CPU یک پردازنده بسیار کوچک تر در داخل پردازنده اصلی است. در حقیقت هسته یک پردازنده کامل می باشد. اگر شما یک پردازنده Dual Core داشته باشید، پردازنده شما از دو ریزپردازنده تشکیل شده است.

در نتیجه core تعداد هسته های مستقل پردازش مرکزی سرور را مشخص میکند. برای مثال هسته مانند تعدادی افرادی هستند که در حال انجام یک کار سنگین میباشند. بنابراین هرچه تعداد core بیشتر باشد قدرت cpu نیز بیشتر میشود و بالعکس. همچنین سرعت پردازنده (clock rate) نشانگر تعداد عملی که یک هسته میتواند در هر ثانیه انجام بدهد و به صورت گیگا هرتز (GHZ) نشان داده میشود.

  • Thread:

تمامی واحد های پردازش مرکزی دارای Thread یا رشته هستند. رشته ها بخشی هایی هستند که به پردازنده دستگاه شما این امکان را میدهد که چندین کار را به صورت هم زمان انجام دهید.

 

لینک زیر را جهت بررسی بیشتر کلیک کنید:

منبع: CPU سرور

رابط خط فرمان Command Line Interface

 

در نسل قبلی رایانه ها وقتی سیستم عامل های مبتنی بر GUI توسعه نیافته بودند، رایانه ها از برخی سیستم عامل های مبتنی بر فرمان مانند MS-DOS ،Apple-DOS ،Unix و غیره استفاده می کردند. هرگونه تعامل انسانی با این سیستم عامل از طریق برخی دستورات انجام می گرفت. بعداً توسط مترجمی که به عنوان واسطه بین دستورات انسانی و زبان دستگاه OS عمل می کرد، تفسیر شد.

برخی از رایج ترین کارهای روزانه که CLI یا واسط خط فرمان را شامل می شود، ورود به یک دایرکتور، ایجاد یک فایل جدید، نوشتن متن به یک فایل، حذف یک پرونده، نمایش پرونده ها در یک پوشه و غیره بود. با این حال، حتی در دنیای مدرن GUI سیستم عامل ها هنگامی که ما با کلیک بر روی ماوس، آسان ترین راه تعامل با سیستم عامل را برقرار می کنیم، به وب سایت ها مراجعه کنید و…

CLI هنوز در بسیاری از مکان ها برای انجام برخی کارهای اساسی استفاده می شود. رایج ترین و مکرر استفاده از CLI یا واسط خط فرمان توسط برنامه نویسان انجام می شود که از این ابزار برای اضافه کردن / نصب قطعات به برنامه های خود استفاده می کنند.

آنها همچنین از CLI برای انجام برخی تنظیمات مربوط به سیستم بر روی سرور به طور خودکار بر اساس سناریو استفاده می کنند به طوری که نیازی به کار واقعی روی سرور نیست. آنها معمولاً یک فایل فرمان یا اسکریپت PowerShell را ذخیره می کنند که می تواند دستورات CLI را روی سرور اجرا کند و عملیات / تنظیمات مورد نیاز را انجام دهد.

منبع: رابط خط فرمان Command Line Interface

رک دیواری

 

 

ساختار رک دیواری:

رک ها در شبکه نقش مهمی را ایفا می کنند و بسیار ضروری و مهم هستند. هنگامی که شما می خواهید یک شبکه را راه اندازی کنید، نیازمند فضایی برای قرار دادن تجهیزات خود هستید. از این رو داشتن رک برای ایجاد شبکه اهمیت بالایی دارد، زیرا علاوه بر نظم بخشیدن به تجهیزات شما، موجب مدیریت بهتر شبکه می گردد، یکی از انواع رک شبکه، رک های دیواری هستند که از نامشان کاملا پیداست، بر روی دیوار نصب می شوند. رک های دیواری به طور معمول 9 تا 65 یونیت دارند و عمقشان نیز 35 تا 60 سانتی متر است.

درب رک دیواری میتواند از جنس انواع شیشه طلق پلاستیکی یا قاب فلزی یا تمام فلز با حفره های قرار گرفته بر روی آن باشد. نوع دیگری از رک دیواری وجود دارد که دو درب داشته و برای نگه داری از سوئیچ هایی که باید به پنل پشتی آن ها نیز دسترسی داشته باشیم، مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول در قسمت جلویی رک دیواری دربی از جنس شیشه تعبیه شده است تا بتوان تجهیزات شبکه را به صورت واضح دید و به راحتی آن ها را مدیریت کرد. همینطور برای حفظ امنیت فیزیکی، روی درب شیشه ای آنها یک قفل نیز تعبیه شده است.

منبع: رک دیواری

پچ کورد فیبر نوری مالتی مود

 

بر اساس روکش کابل ها آن ها را به LSZH و PVC و بر اساس تعداد هسته به دو دسته Simplex و Duplex تقسیم می شود که سیمپلکس دارای یک هسته و داپلکس دارای دو هسته هستند و همچنین بر اساس نوع هسته آن ها را به دو دسته سینگل مود و مالتی مود تقسیم بندی می کنیم. صیقل دادن فرول فاکتور نیز قابل دسته بندی در انواع APC ،UPC و PC است.

کابل های مالتی مود خود دارای چهار نوع هستند که به آنها OM (Optical Multimode) به معنای مالتی مود نوری گفته می شود. تجهیزات فیبرنوری معمولا این کابل ها را با نام های OM1،OM2،OM3 و همچنین OM4 معرفی می کند. این پچ کورد های فیبرنوری دارای قطر بزرگتر و در اندازه‌های 50 میکرومتر و 62.5 میکرومتر، تولید و عرضه شده‌اند و توانایی انتقال بیش از یک حالت سیگنال نوری را دارا می‌باشند. در نتیجه از پچ‌کوردهای فیبرنوری مالتی مود، برای مسافت‌های بسیار کوتاه‌تر استفاده می‌شود.

 

ادامه بررسی در لینک زیر:

منبع: پچ کورد فیبر نوری مالتی مود

سرور اچ پی مدل ML30 G10

 

سرور اچ پی ML30 G10 یک سرور ایستاده قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه است که برای دفاتر کوچک، دفاتر از راه دور و شعب برای اجرای راه حل های ابری داخلی و هیبریدی طراحی شده است و عملکرد سطح سازمانی، امنیت، قابلیت اطمینان و قابلیت توسعه را با هزینه کمتر ارائه می دهد. این سرور توسط کمپانی HP طراحی و تولید شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

نسل دهم از سرور HPE ProLiant ML30 G10 مجموعه کامل چیپ مدیریتی HPE iLO5 را در اختیار دارد. پورت اختصاصی HPE iLO به شما امکان استفاده از پهنای باند بیشتر برای عملیات مدیریتی و نظارتی را می دهد.

استفاده از ویژگی امنیتی iLO به تنهایی می تواند سیستم سرور شما را تا حد ممکن ایمن کند، با این وجود کارشناسان HP تدابیر امنیتی دیگری هم اندیشیده اند تا ایمنی به بالاترین نقطه خود برسد، منظور تدابیری نظیر استفاده از ماژول TPM می باشد، که از دسترسی های غیر مجاز به صورت همه جانبه محافظت می کند.

بررسی محصول در لینک زیر:

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی ML30 G10

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد