x تبلیغات
article

رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100

 

رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100 از سری رک ایستاده ایرانی با کیفیت می‌باشد، جنس بدنه این رک از فلز بوده و ضخامت بدنه بیرونی و آداپتور آن به ترتیب 1.5 و 2 میلیمتر می‌باشد. این رک شبکه در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. یکی از رایج ترین رک های موجود، رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100 سانتی متر و بدنه فلزی از برند HPI می باشد.

لازم به ذکر است که رک های ایستاده به دلیل ابعاد و اندازه بزرگتر معمولا در مجموعه هایی همچون، بانک ها، کارخانه ها و شرکت های بزرگ کاربرد دارند. این نوع رک شبکه دارای یک درب شیشه‌ای سکوریت به همراه یک دستگیره قفل ریتال به همراه دو عدد کلید سوئیچی، دو پنل بغل بازشو و یک پنل بغل بازشو از پشت که دارای جایگاه نصب قفل است می‌باشد.

منبع: قیمت و خرید رک HPI ایستاده 22 یونیت عمق 100

سوئیچ اچ تری سی مدل H3C S5120-48P-EI

 

سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-48P-EI یکی از مدل های سوئیچ شبکه است که به شما امکان تبادل اطلاعات بین چندین دستگاه را در یک شبکه محلی فراهم می سازد. این سوئیچ که در لایه سوم فعالیت دارد ویژگی ها و خدماتی را ارائه ی دهد که می توانید در ادامه آن ها را بررسی کنید. این سوئیچ مدیریتی توسط کمپانی H3C تولید شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-48P-EI از خدمات متنوع پشتیبانی می کنند.

برخی از این خدمات از قبیل:

  • انتقال IPv6 و ارائه حداکثر چهار اترنت 10 گیگابیتی
  • رابط های توسعه یافته و چارچوب ارتجاعی هوشمند منحصر به فرد
  • فن آوری (IRF™) و مدیریت شبکه
  • امکان مدیریت سوئیچ های متصل به هم به صورت تکی

منبع: قیمت و خرید سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-48P-EI

روتر سوئیچ میکروتیک مدل CRS310-8G+2S+IN

 

سوئیچ های شبکه از مک آدرس برای ارسال داده ها استفاده می کنند. از طرف دیگر روتر بسته های داده ای بین شبکه های کامپیوتری را ارسال می کند و هدایت ترافیک بین شبکه ها را انجام می دهد.

تکنولوژی و دنیای شبکه در حال رشد و ارتقا است و کسب و کار ها و دفاتر کوچک هم نیازمند اتصالات سنگین چند گیگابیتی هستند از این رو روتر سوئیچ میکروتیک CRS310-8G+2S+IN برای ارائه کارایی بیشتر و سرعت بالاتر ارائه شده است که محصولات قبلی توانمند تر است. این روتر سوئیچ برای نصب در فضای محدود بسیار ایده آل است و برای محیط هایی مانند دفاتر کوچک، فروشگاه ها و یا دفاتر کوچک مناسب است.

منبع: قیمت و خرید روتر سوئیچ میکروتیک  CRS310-8G+2S+IN

چگونه ظرفیت هارد را محاسبه کنیم

 

روش صف بندی (Queuing) در هارد چیست:

همه دیسک درایوها از روش صف‌بندی جهت بهبود کارایی و عملکرد استفاده می‌کنند. این روش صف‌بندی به درایو این اجازه را می‌دهد تا اولویت‌بندی دقیقی در ارتباط با عملیات ورودی/خروجی را ارائه کند، به گونه ای که دستورات خواندن و نوشتن به ترتیبی که برای دیسک بهینه شده‌اند به خوبی اجرا شوند.

روش بالا، نظم خوبی در عملیات ورودی/خروجی به وجود می‌آورد، به گونه ای که دستورات خواندن و نوشتن تا حد امکان به ترتیب و موقع اجرا می‌شوند تا حرکت هد اهسته تر شود و زمان تأخیر به حداقل ترین حد ممکن برسد.

منبع: چگونه ظرفیت هارد را محاسبه کنیم

OSPF چیست؟

 

این یک الگوریتم مسیریابی Link State است که در آن هر روتر حاوی اطلاعات هر دامنه است و بر اساس این اطلاعات، کوتاه ترین مسیر را تعیین می کند. هدف از مسیریابی یادگیری مسیرها است. OSPF با یادگیری هر روتر و زیر شبکه (Subnet) در کل شبکه به این هدف دست می یابد. هر روتر حاوی اطلاعات مشابهی در مورد شبکه است.

روشی که روتر با ارسال LSA (Link State Advertisements) این اطلاعات را یاد می گیرد. این LSA ها حاوی اطلاعاتی در مورد هر روتر، زیرشبکه (Subnet) و سایر اطلاعات شبکه هستند. هنگامی که LSA ها فول شدند، پروتکل مسیریابی OSPF اطلاعات را در یک پایگاه داده Link State معروف به LSDB ذخیره می کند. هدف اصلی داشتن اطلاعات یکسان در مورد هر روتر در (Database Link State) LSDB است.

منبع: قیمت و خرید OSPF چیست؟

سوئیچ سیسکو مدل CBS250-8T-E-2G

 

سوئیچ سیسکو CBS250-8T-E-2G با داشتن قابلیت QOS می تواند ترافیک شبکه را بر اساس حساس بودن داده ها اولویت بندی کند. این سوئیچ به گونه ای طراحی شده است که برای مشاغل کوچک تا نیمه بزرگ بسیار مناسب است و می تواند انتقال داده ها و سرعت بخشیدن به عملکرد آن ها را کاملا بی نقص انجام دهد.

سوئیچ های سیسکو سری 250 می توانند به سرعت و ایمن کارمندانی را که در دفاتر کوچک کار می کنند با یکدیگر و با همه چاپگرها، سرورها و سایر دستگاه های شبکه متصل شوند.

عملکرد بالا و اتصال قابل اعتماد و همچنین پردازش داده ها موجب بهبود زمان پردازش شده و بهره وری و راندمان کارمندان را بالا می برد. اتصال بی سیم انعطاف پذیر از ویژگی های این سوئیچ است که راه حل های بی سیم Third party را ارائه می دهد و دسترسی به شبکه را افزایش می دهد.

 

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو CBS250-8T-E-2G

کابل شبکه نگزنس

 

انواع کابل شبکه نگزنس بر اساس ساختار:

کابل های شبکه نگزنس براساس ساختاری که دارند می توانند از نوع Indoor و یا Outdoor باشند. کابل هایی که از نوع Indoor هستند، برای مصارف داخلی از آن ها استفاده می شود. اما کابل شبکه نگزنس Outdoor با روکشی لاستیکی مقاوم ساخته شده است و می تواند در محیط های بیرونی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این کابل ها معمولا رنگ مشکی دارند.

منبع: کابل شبکه نگزنس

سرور اچ پی مدل DL160 Gen9

 

ویژگی های سرور اچ پی DL160 Gen9:

 

  •  عملکرد (prefomance):

مدیران شبکه می توانند یک یا دو پردازنده Xeon E5-2600 v3 یا Xeon E5-2600 v4 را که از تراشه C610 پشتیبانی می کند را بر روی آن نصب کنند.

  • حافظه( memory):

سرور اچ پی DL160 Gen9 در کل 16 ماژول اسلات حافظه دارد که هر پردازنده 8 اسلات حافظه را پشتیبانی می کند. این سرور از هر دو ماژول حافظه RDIMM و LRDIMM پشتیبانی  می کند. استفاده از HPE SmartMemory سایر توابع حافظه را قادر می سازد تا خرابی ها را کاهش دهند. HPE SmartMemory حداکثر 14% عملکرد بهتر را با ECC پیشرفته، حالت آنلاین Spare Mode  و  Memory Mirroring mode ارائه می دهد.این سیستم حداکثر یک ترابایت را پشتیبانی می کند.  

  • ذخیره سازی (storge):

مدیران می توانند انتخاب کنند که از 4 دستگاه LFF 3.5 اینچی یا از 8 دستگاه SFF 2.5 اینچی برای ذخیره سازی استفاده کنند. هر دو نسخه قابلیت انتخاب فقط یک کنترلر داخلی Dynamic Smart Array B140i را دارند. کنترل کننده B140i از یک تا هشت درایو SATA با سرعت انتقال داده تا حداکثر 6 گیگابایت در ثانیه با RAID 0 ،1 و 5 پشتیبانی می کند.

برای انتقال سریعتر داده ها از بین H240 HBA یا کنترلر HPE Smart Array P440 انتخاب شده برای عملکرد برنامه های با سرعت 12 گیگابایت در ثانیه با استفاده از چهار درایو پلاگین داغ LFF SAS یا SATA حداکثر 40 ترابایت ذخیره سازی فراهم می شود.

منبع: قیمت وخرید سرور اچ پی DL160 Gen9

سوئیچ سیسکو مدل C1000-24T-4G-L

 

سوئیچ سیسکو C1000-24T-4G-L مانند سری سوئیچ‌های C1000 بیشتر در مرکزهای بزرگ و LOT، سیستم‌های مدیریت داده، و حتی اتاق‌های رک استفاده می‌شود. همچنین این محصول از سیستم‌عامل IOS سیسکو نیز پشتیبانی می‌کند که مدیریت ساده آن سبب کنترل بهتر شبکه به‌وسیله شما می‌شود.

به کمک این سوئیچ شما امکان برقراری اتصال بین چند شبکه را برای ایجاد یک سیستم انتقال اطلاعات باکیفیت می‌توانید از انواع گوناگون ماژول‌های فیبر نوری استفاده کنید. از این محصول کمپانی سیسکو جهت مدیریت کرد شبکه‌ها و سازمان‌ها و حتی محیط‌های کاری بزرگ و متوسط بسیار کارایی دارد و همچنین به علت مدیریت ساده و آسان سوئیچ سیسکو C1000-24T-4G-L میتوانید این محصول را در هرجایی استفاده کرد.

 

منبع: قیمت وخرید سوئیچ سیسکو مدل C1000-24T-4G-L

سرور چیست و کاربرد آن در شبکه به همراه ویدئو و پادکست

 

به صورت کلی می توان گفت سرور، سیستمی است که وظیفه سرویس دهی و ارائه خدمات به سایر سیستم های دیگر را بر عهده دارند. سیستم هایی که از سرور خدمات دریافت می کنند، تحت عنوان خدمات گيرنده يا کلاینت (Client) شناخته می شوند. در واقع این سرورها یا سیستم های سرویس‌دهنده، کامپیوتری هستند که در طول شبانه‌روز به‌طور مداوم به شبکه جهانی اینترنت متصل بوده و دارای سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای اختصاصی است.

یک کامپیوتر خانگی هم که سیستم های دیگر به آن متصل هستند و خدمات دریافت می کنند، یک سرور به شمار می آید. در حقیقت تنها تفاوت آن با سایر کامپیوتر های خانگی امکان اتصال آن به شبکه و ارائه خدمات به سایر سیستم ها است. این کار به کمک برنامه ها و تنظیماتی که بر روی آن پیاده شده اند، امکان پذیر می شود.

منبع: سرور چیست و کاربرد آن در شبکه به همراه ویدئو و پادکست

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد