x تبلیغات
article

پورت USB و تفاوت میان USB Type A و USB Type B

 

پورت USB مخفف Universal Serial Bus به معنی درگاه انتقال داده جهانی است. مانند هر فناوری دیگری، در طول زمان پیشرفت کرده است و رشد چشمگیری داشته است. اولین نسخه در سال 1996 منتشر شد و آخرین ارتقا سرعت USB4 است که در سال 2019 منتشر شده، اگرچه هنوز به طور گسترده اجرا نشده است.

با افزایش سرعت، طراحی فیزیکی کانکتورها نیز افزایش یافته است و آخرین فرم فاکتور، USB Type-c، نشانگر پیشرفت قابل توجهی در USB Type-A و USB Type-B است. از پورت USB برای اتصال دستگاه‌های مختلف الکترونیکی به یکدیگر استفاده می‌شود مثلا موبایل به کامپیوتر، موس به کامپیوتر یا در بیان بهتر می توان گفت یک استاندارد صنعتی برای ارتباطات داده در فاصله محدود است.

منبع: پورت USB و تفاوت میان USB Type A و USB Type B

سرور اچ‌ پی DL380 G9

 

حافظه های NVDIMM ساخت شرکت HP برای سرورهای سری ProLiant بهینه شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند. این سرور از لحاظ استفاده برای پایگاه داده و کارهای تحلیل بسیار قوی می‌باشد. برای برقراری ارتباط بین سن استوریج و سرورها از سن سوئیچ استفاده می شود که از جمله سن سوئیچ ها می توان به سن سوئیچ اچ پی24 پورت AM868B اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید سن سوئیچ می توانید به لینک مربوطه مراجعه فرمایید.سرور اچ‌ پی DL380 G9 دارای 24 اسلات DDR4 رم Smart Memory است. هنگامی که در هر یک از اسلات ها یک رم 128 گیگابایتی DDR4 LRDIMM قرار بدیم، بطور کل می توانیم 3 ترابایت حافظه پردازشی داشته باشیم!

در کنار این ظرفیت بالای رم ، تکنولوژی HPE Smart Memory کارایی پردازش را تا 21 درصد افزایش می دهد. اگر از حافظه رم های RDIMM استفاده شود ، تنها می توان تا ظرفیت 768 گیگابایت از آن بهره برد که هر عدد رم باید 32 گیگابایت باشد.

نکته مهم در مورد رم ها این است که برای استفاده از سرعت حافظه نهایی 2400 مگاهرتز حتماً باید از پردازنده های نسل 4 استفاده نمود. این سرور با بهره گیری از فناوری Advanced ECC کمترین حد خطاهای پردازشی را داشته و سرعت را بالاتر می برد.

منبع: قیمت و خرید سرور اچ‌ پی DL380 G9

پروتکل SSH چیست و چه کاربردی دارد؟

 

شرکت هایی که از پروتکل SSH استفاده می کنند باید به دنبال یافتن راه هایی برای مدیریت کلیدهای هاست ذخیره شده در سیستم های کلاینت باشند. این کلیدها می توانند به مرور زمان جمع شوند، خصوصاً برای کارکنانIT که برای اهداف مدیریتی باید بتوانند به میزبان های از راه دور دسترسی داشته باشند. از آنجا که از داده های ذخیره شده در یک فایل SSH شناخته شده می توان برای دسترسی معتبر به سیستم های از راه دور استفاده کرد، سازمان ها باید از وجود این فایل ها آگاه باشند و حتی پس از خارج شدن سیستم، باید یک فرایند استاندارد برای حفظ کنترل فایل ها داشته باشند.

توسعه دهندگان همچنین باید هنگام ترکیب دستورات یا توابع SSH در یک اسکریپت یا نوع دیگری از برنامه ها مراقب باشند. در حالی که امکان صدور دستور SSH شامل نام کاربری و پسورد برای احراز هویت کاربر از دستگاه فعلی در یک سیستم از راه دور وجود دارد، با این کار ممکن است اعتبار دسترسی به کد منبع را در معرض حمله قرار دهد.

راه های افزایش امنیت کار با SSH:

  • ایجاد کلید خصوصی و اتصال به واسطه آن
  • تغییر پورت پیشفرض SSH
  • اعمال محدودیت IP برای اتصال از طریق SSH
  • بروزرسانی مداوم سیستم عامل و سرویس SSH

منبع: پروتکل SSH چیست و چه کاربردی دارد؟

سرور اچ پی مدل DL360 GEN11

 

این محصول بی نظیر از قابلیت مقیاس پذیر و توسعه پذیر برخوردار است که یک گزینه مناسب برای استفاده در محیط های کاری گوناگون از جمله: ذخیره سازی نرم افزاری، رمزگذاری ویدیو و برنامه های مجازی که به ظرفیت ذخیره سازی زیاد و پهنای باند ورودی/خروجی و حافظه مورد استفاده قرار میگیرد.

سرور اچ پی DL360 GEN11 مجهز به پردازنده‌های مقیاس‌ پذیر نسل چهارم Intel® Xeon® می‌باشد که حداکثر 60 هسته با توان 350 وات و 16 DIMM را برای حداکثر 8 ترابایت حافظه DDR5 با پهنای باند بالا تا 4800 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.چیپست مجموعه‌ای از تراشه است که نقش رابط بین CPU اینتل و زیر سیستم را فراهم می‌کند.

چیپست به وسایل الکترونیکی اجازه می‌دهد تا با رم، پردازنده و دستگاه‌های ورودی / خروجی تعامل داشته باشند. چیپست هسته اصلی مادربرد است. CPU مادربرد، حافظه، دستگاه اصلی ورودی/خروجی و پشتیبانی از کارت توسعه همگی به چیپست بستگی دارند. در این سرور از چیپست Intel C741 با iLO 6 ASIC استفاده می‌شود.

منبع: قیمت وخرید سرور اچ پی DL360 GEN11

سوئیچ سیسکو سری 2960X

 

ویژگی های سوئیچ سیسکو سری 2960X:

  • 24 یا 48 پورت اترنت گیگابیتی با عملکرد بالا
  • آپلینک 10 گیگابیتی اترنت SFP+ ثابت
  • پشتیبانی از PoE+ با بودجه توان تا 740 وات و PoE دائمی
  • مدیریت دستگاه با رابط کاربری وب، دسترسی هوایی از طریق بلوتوث، رابط
  • خط فرمان (CLI)، پروتکل مدیریت شبکه ساده (SNMP) و دسترسی به
  • کنسول RJ-45 یا USB
  • مدیریت شبکه با Cisco Prime®، Cisco Network Plug and Play، و Cisco DNA Center
  • انباشته شدن با FlexStack-Plus و FlexStack-Extended
  • ویژگی های لایه 3 با دسترسی مسیریابی

منبع: سوئیچ سیسکو سری 2960X

ماژول فیبر نوری سیسکو

 

یکی از پرکاربردترین قطعاتی که در هر شبکه معمولا در تعداد بالا وجود دارد ماژول فیبر نوری می باشد. یکی از بهترین نوع این ماژول ها، ماژول فیبر نوری Cisco از برند نام آشنا سیسکو(Cisco) می باشد که در تجهیزات شبکه اعم از روتر و Uplink سوئیچ و شبکه های اترنت طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است.

ماژول فیبر نوری سیسکو در سرعت های مختلفی عرضه شده اند که بسته به نوع کاربرد و اینکه در چه شبکه ای استفاده می شود متفاوت می باشد به طور مثال این ماژول ها با سرعت Fast Ethernet در صنایع کشتی رانی و حمل و نقل و همچنین صنایع دیگر کاربرد دارند.

ماژول فیبر نوری سیسکو

ماژول فیبر نوری سیسکو به دلیل سوئیچ هایی که از پورت GLC-LH-SM سیسکو SFP (نوعی ماژول فیبر نوری سیسکو) می تواند سوئیچ های سیسکوی گوناگون را پشتیبانی کند و با آنها سازگاری داشته باشد.

این قطعه سخت افزاری خیلی آسان به سوئیچ ها متصل می شود. در نتیجه شما با توجه به نیازی که در رابطه با سرعت شبکه، نوع پورت و هزینه آن ماژول دارید خریداری کنید و از آن طریق پهنای باند خود را ارتقاء دهید.

کانکتورهای ماژول فیبر نوری سیسکو انواع گوناگونی دارد. بعضی از ماژول ها از کانکتور RJ45 و برخی دیگر از کانکتور LC ،SC استفاده می کنند. کانکتور LC در مقایسه با کانکتور SC کمی کوچک تر است.

منبع:  ماژول فیبر نوری سیسکو

سوئیچ سیسکو سری 2960S

 

ویژگی های سوئیچ سیسکو سری 2960S:

این سوئیچ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های قدرتمندی است که عملکرد، امنیت و قابلیت مدیریت شبکه را بهبود می‌بخشند. در زیر، برخی از ویژگی‌های سوئیچ سیسکو سری 2960S را بررسی می‌کنیم:

سوئیچ سیسکو سری 2960S

  • عملکرد بالا: سوئیچ 2960S دارای پردازنده قدرتمندی است که قابلیت انتقال ترافیک با سرعت بالا را فراهم می‌کند. این سوئیچ قادر است سرعت‌های 10/100/1000 Mbps را پشتیبانی کند و امکان انتقال ترافیک شبکه را با کیفیت و کارایی بالا فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی از استانداردهای پیشرفته: سوئیچ 2960S از استانداردهای پیشرفته شبکه مانند IPv6، Quality of Service (QoS)، و Spanning Tree Protocol (STP) پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها به شبکه امکان می‌دهند تا با سرعت بالا و با کیفیت بالا عمل کنند و به صورت هوشمندانه به ترافیک شبکه پاسخ دهند.
  • پشتیبانی از تکنولوژی FlexStack: سوئیچ 2960S از تکنولوژی FlexStack برای ترکیب چندین سوئیچ به صورت استک (Stack) استفاده می‌کند. این تکنولوژی به شما امکان می‌دهد تا سوئیچ‌ها را در یک تراکم فیزیکی و منطقی ترکیب کنید و عملکرد و قابلیت اطمینان شبکه را بهبود بخشید.
  • امنیت پیشرفته: سوئیچ 2960S امکانات امنیتی پیشرفته‌ای را فراهم می‌کند. این شامل قابلیت‌هایی مانندAccess Control Lists (ACLs) ، 802.1X، و دسترسی مبتنی بر نقش (Role-Based Access Control) است. با استفاده از این امکانات، شما می‌توانید شبکه خود را در برابر تهدیدات امنیتی محافظت کرده و دسترسی به منابع شبکه را کنترل کنید.
  • مدیریت شبکه: سوئیچ 2960S از ابزارهای مدیریت شبکه مانند Cisco Prime Infrastructure، Cisco Network Assistant و Command-Line Interface (CLI) پشتیبانی می‌کند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا سوئیچ را به صورت مرکزی مدیریت کنید، ترافیک شبکه را نظارت کنید و تنظیمات و پیکربندی‌های مورد نیاز را اعمال کنید.

 

منبع: سوئیچ سیسکو سری 2960S

کابل کنسول سیسکو مدل CAB CONSOLE USB

 

کابل کنسول USB سیسکو سبب تبدیل پورت LAN به پورت USB می گردد. بدین منظور از این کابل و یا مبدل برای جابجایی اطلاعات و نصب برنامه بر روی دستگاه استفاده می شود. مدیریت این کابل از طریق پورت RJ45 در کامپیوتر انجام میگردد.

این کابل ها طوری طراحی شده اند که از قطعی زودهنگام کابل جلوگیری کرده و فضای کمتری را اشغال می کند. لازم به ذکر است این کابل ها با اکثر سوئیچ های سیسکو سازگار بوده و یک طرف آن که دارای سوکت RJ45  است که به پورت کنسول روتر یا سوئیچ متصل می شود و یک سر دیگر آن به پورت USB کامپیوتری متصل می شود که قرار است روتر یا سویچ را پیکر بندی کند.

تجهیزات سیسکو به ویژه سویچ ها و روترهای این شرکت در پشت دستگاه یک پورت به عنوان پورت کنسول یا Management Port دارند. برای اینکه بتوانید به کنسول دستگاه متصل شوید از این کابل که به عنوان کابل کنسول یا USB Roll Over Cable معروف است استفاده می شود.

منبع: قیمت و خرید کابل کنسول سیسکو مدل CAB CONSOLE USB

 

دستگاه ایریگیشن سونیک مدل EQ-S

 

دستگاه ایریگیشن سونیک EQ-S به فارسی به معنای آبیاری است با قابلیت تمیز کردن قوی در اندازه جمع و جور برای دسترسی به کانال های منحنی ایده آل است، جریان فعال منحصر به فرد این دستگاه نیروی قوی تری ایجاد می کند تا تمیز کردن موثر را تضمین کند.

فرو رفتگی در امتداد نوک و حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت فشار کمتری را به سوراخ آپیکال وارد می کند تا ایمنی و عملکرد بهتری داشته باشد. این دستگاه که از مواد با کیفیت ساخته شده است، تنها 43 گرم وزن دارد و عمر باتری آن 9 ساعت است.

حرکت چرخشی و عمودی سر دستگاه ایریگیشن سونیک EQ-S به صورت کنگره شکل طراحی شده است و در جهت عقربه های ساعت حرکت می کند و جریان آب به صورت 3 بعدی ناحیه کانال ریشه را شستشو می دهد. شکل و طراحی ایده آل سر این دستگاه باعث افزایش قدرت این دستگاه شده است که جریان آب در کانال های کوچک را افزایش می دهد.

شکل و طراحی منحصر به فرد دستگاه ایریگیشن سونیک EQ-S نیروی قوی تری ایجاد می کند که جریان را در کانال های کوچک افزایش می دهد. شما میتوانید این محصول را از فروشگاه اینترنتی راستین هسته سلامت تهییه کنید.

منبع: قیمت و خرید دستگاه ایریگیشن سونیک مدل EQ-S

پچ کورد شبکه

 

پچ کوردها از نطر مقاومت در برابر نویز و نوع شیلد به دسته های زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • پچ کوردهای U/UTP یا UTP:

این پچ کوردها هیچ شیلد و یا فویلی ندارند. برای این نوع محصولات از سوکت بدون شیلد استفاده می شود.

  • پچ کوردهای FTP یا F/UTP:

 

 

در این نوع، به دور همه زوج‌ها یک فویل پیچیده شده اما دور تک تک زوج‌ها به صورت جداگونه هیچ شیلد و یا فویلی وجود ندارد.

منبع: پچ کورد شبکه

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد