x تبلیغات
article

کابل استک مدل CAB STACK-T2-50cm

 

کابل استک سیسکو CAB STACK-T2-50cm قابلیت اتصال چندین سوئیچ را دارد و امکان ایجاد یک سوئیچینگ واحد را برای شما فراهم می کند. کابل های Stacking، کابل هایی هستند که برای چندین سوئیچ انباشته استفاده می شوند تا از نظر فیزیکی به یکدیگر متصل شوند. اینکه کدام کابل ها را انتخاب کنید به نوع STACK سوئیچ ها و فاصله سوئیچ ها بستگی دارد.

کابل استک CAB STACK-T2-50cm یک محصول سازگار و انعطاف پذیر است و هیچ مشکل سازگاری با دستگاه های سیسکو شما را نخواهد داشت. همچنین کمپانی سیسکو کابل استک CAB STACK-T2-50cm را در کارخانه با بسته بندی جدید و اصلی تولید می کند. این کابل شبکه سیسکو معمولاً از جنس کابل های مسی است.

منبع: قیمت و خرید کابل استک CAB STACK-T2-50cm

چگونه اتصال Multipoint to Point برقرار سازیم

 

تفاوت اینترنت پوینت تو پوینت و مولتی پوینت:

اصلی ترین تفاوت  این دو روش اتصال، امنیت و سرعت آن ها است. شبکه اینترنتی نقطه به نقطه به عنوان یک اینترنت سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع روش اتصال سرعت بالایی دارد ولی در روش اتصال مالتی پوینت شما دارای سرعتی بسیار زیاد، حدود 1Gbps هستید.

در شبکه های Point To Point به دلیل اتصال تنها میان دو نقطه، شما از امنیت بیشتری برخوردار هستید زیرا نقاط اتصال مشخص شده هستند، اما دراتصال Multipoint to point امکان برقراری امنیت کمتر است و احتمال هک شدن بالا می رود.

به همین علت برای جلوگیری از هک شدن و پیدایش مشکل باید از پسوردهای سخت و پیچیده استفاده کنیم. تنها این نکته را در نظر داشته باشید که تجهیزات رادیویی وایرلس و آنتن وایرلس باید در بالاترین نقطه ساختمان و محل مورد نظر شما قرار بگیرد.

منبع: چگونه اتصال Multipoint to Point برقرار سازیم

NAT چیست و چه کاربردی دارد؟ به همراه ویدئو

 

این امر با مخفی کردن کل شبکه داخلی در پشت آن آدرس IP، امنیت بیشتری را ایجاد می کند. هنگامی که به دنیای خارج از شبکه اجازه دسترسی به سیستم های درون شبکه داخلی داده می شود، سپس آدرسIP عمومی (IP Public) به آدرس IPخصوصی (IP Private) ترجمه می شود.

در روتر جدولی به نام “NAT Table” وجود دارد که آدرس IP سیستم های موجود در شبکه ی داخلی را مشخص می کند. NAT Table  همچنین آدرسIP عمومی (IP Public) را که توسط دنیای خارج از شبکه ی داخلی مشاهده می شود را تعریف می کند. حتی اگر هر کامپیوتر در شبکه داخلی یک آدرس IP خاص داشته باشد، سیستم های خارجی فقط هنگام اتصال به هر یک از سیستم های داخل شبکه می توانند یک آدرس IP یعنی IP Public را مشاهده کنند.

منبع: NAT چیست و چه کاربردی دارد؟ به همراه ویدئو

سوئیچ اچ تری سی مدل H3C S5120-48P-EI

 

ویژگی های کلی سوئیچ های اچ تری سی سری S5120-EI:

  • امکانات: مقیاس پذیری بالا و محافظت از سرمایه گذاری را فراهم می کنند، سوئیچ های سری S5120-EI از دو اسلات توسعه پشتیبانی می کنند که می توانند از گسترش دو پورت اترنت 10 گیگابیتی پشتیبانی کنند. ماژول ها با پیکربندی اتصالات به اترنت 10 گیگابیتی، از آینده شبکه شما محافظت کرده و منسوخ شدن و سرمایه گذاری زیرساختی شما را به حداکثر می رسانند. سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-48P-EI نیز از IPv4 و IPv6 Layer 3 Static Routing پشتیبانی می کنند و همچنین IPv4 و IPv6 را با سرعت کامل خط روی سخت افزار ارسال می کنند. علاوه بر IPV6، لیست کنترل دسترسی یا ACL و همچنین سیستم مدیریت شبکه را پشتیبانی می کنند و انتقال صاف از Ipv4 به IPv6 را تضمین می نماید.
  • IRF: سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-48P-EI از IRF پشتیبانی می‌کند، که یک مزیت قدرتمند از نظر مقیاس پذیری فراهم به شمار می آید و قابلیت اطمینان، معماری کلی و در دسترس بودن را ارائه می دهد.
  • مقیاس پذیری انعطاف پذیر: فناوری IRF یک فضای مجازی ایجاد می کند و تعویض پارچه با فعال کردن سوئیچ ها برای گسترش به چندین دستگاه از طریق کابل های متصل به هم فراهم می شود. این ماهیت توزیع شده فناوری IRF از مزایای کامل آن بهره می برد. ظرفیت سوئیچینگ با کارایی بالا و غیر مسدود کننده در هر سوئیچ ایجاد و ظرفیت حمل و نقل را بالا می برد.
  • منبع: قیمت و خرید سوئیچ اچ تری سی H3C S5120-48P-EI

پورت USB و تفاوت میان USB Type A و USB Type B

 

پورت USB مخفف Universal Serial Bus به معنی درگاه انتقال داده جهانی است. مانند هر فناوری دیگری، در طول زمان پیشرفت کرده است و رشد چشمگیری داشته است. اولین نسخه در سال 1996 منتشر شد و آخرین ارتقا سرعت USB4 است که در سال 2019 منتشر شده، اگرچه هنوز به طور گسترده اجرا نشده است.

با افزایش سرعت، طراحی فیزیکی کانکتورها نیز افزایش یافته است و آخرین فرم فاکتور، USB Type-c، نشانگر پیشرفت قابل توجهی در USB Type-A و USB Type-B است. از پورت USB برای اتصال دستگاه‌های مختلف الکترونیکی به یکدیگر استفاده می‌شود مثلا موبایل به کامپیوتر، موس به کامپیوتر یا در بیان بهتر می توان گفت یک استاندارد صنعتی برای ارتباطات داده در فاصله محدود است.

پورت USB یک رابط اتصال کابل، کانکتور و پروتکل در کامپیوترها، تجهیزات جانبی و سایر دستگاه های الکترونیکی است. نحوه کار این پورت به این صورت است که علاوه بر انتقال دیتا بین دستگاه ها، برق مورد نیاز را نیز تامین می کند. این پورت ها جایگزین پورت های سریال و موازی هستند سرعت آنها صد برابر بالاتر است.

منبع: پورت USB و تفاوت میان USB Type A و USB Type B

سوئیچ سیسکو مدل CBS250-16P-2G

 

این سوئیچ‌ شبکه گزینه‌های مدیریتی انعطاف‌پذیر، قابلیت‌های امنیتی جامع و ویژگی‌های مسیریابی استاتیک لایه 3 را بسیار فراتر از سوئیچ‌های غیرمدیریتی، با هزینه کمتری نسبت به سوئیچ‌های مدیریتی، ارائه می‌کنند.

این سوئیچ شبکه با نام تجاری (Cisco Business 250 Switch ،16 10/100/1000 PoE+ ports with 120W power budget ،2 Gigabit SFP ) سوئیچ شبکه ای قدرتمند است که دارای 16 پورت 10/100/1000 و 2 پورت SFP می باشد.

این سوئیچ سیسکو، یک سوییچ تجاری می باشد که دارای حافظه DRAM رم 512 مگابایت و حافظه فلش 256 مگابایتی در زمان ترافیک شبکه، با نگهداری داده ها تا زمان آزاد شدن منابع عملکرد خوبی را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که این سوئیچ از فناوری Power Over Ethernet (PoE) با توان 120 وات پشتیبانی می کند.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو CBS250-16P-2G

تفاوت سرور Single CPU و Dual CPU

 

از آن جایی که امروزه همه منازل و محیط های کاری دارای کامپیوترهای PC یا لپ تاپ هستند، به طور قطع همه افراد یک CPU را از نزدیک دیده اند و یا با کارایی آن به طور مختصر آشنا هستند. پردازنده های سرور شامل Single CPU، Multi CPU و یا Dual CPU می باشند. انتخاب پردازنده بسیار مهم است زیرا به عنوان هسته پشتیبانی کننده عملکرد سرور عمل می کند.

به عبارتی می توان گفت پردازنده یا CPU ستون یک سرور است که وظیفه اصلی CPU سرور، پردازش داده ها، دستورالعمل ها و انجام عملیات است. سرور با یک CPU، توانایی سرعت بخشیدن به حجم داده های زیاد، پایداری بسیارعالی و عملکردی خوب برای مدت زمان طولانی را بهتر و بهینه تر انجام می دهند.

منبع: تفاوت سرور Single CPU و Dual CPU

سرور اچ پی مدل DL560 G9

 

  • مدیریت سریع زیرساخت برای تسریع ارائه خدمات IT:

HPE OneView با استفاده از سرور HPE ProLiant DL560 Gen9 ، مدیریت زیرساخت ها را برای سادگی اتوماسیون در سرورها، ذخیره سازها و شبکه فراهم می کند.

همچنین از داشبورد شخصی سازی شده آنلاین برای نظارت وضعیت زیرساخت و از مدیریت HPE Insight Online پشتیبانی می کند. سرور را در مد بوت UEFI پیکربندی می کند و امکان مدیریت محلی و از راه دور را با HPE Intelligent Provisioning و ابزارهای Scripting فراهم می کند. همچنین این سرور امکان استقرار، نظارت و پشتیبانی از راه دور را با HPE iLO و بهینه سازی سیستم عامل، ارتقا درایورها و کاهش زمان خرابی را با HPE Smart Update فراهم می کند. برای بررسی سایر ویژگی های این محصول لینک زیر را دنبال کنید:

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی DL560 G9

رم سرور اچ پی

 

انواع رم سرور اچ پی:

رم سرور اچ پی یکی از اجزای مهم سرور اچ پی است که برای افزایش عملکرد و کارایی سرور استفاده می‌شود. این قطعه معمولاً در سه نوع DDR3 و DDR4 و DDR5 تولید و عرضه می‌شود. همانطور که گفته شد رم سرور اچ پی در انواع مختلفی با ظرفیت‌های متفاوت تولید می‌شود. برای مثال، رم سرور اچ پی با ظرفیت ۸ گیگابایت، ۱۶ گیگابایت، ۳۲ گیگابایت و حتی ۶۴ گیگابایت در دسترس است. همچنین، برخی ماژول‌های رم سرور اچ پی به صورت دوگانه (Dual Rank) یا چهارگانه (Quad Rank) عرضه می‌شوند که این ویژگی‌ها بر روی عملکرد سرور تأثیر می‌گذارند.

رم سرور اچ پی برای نصب در سرورهای اچ پی طراحی شده است و به طور خاص برای سرورهای اچ پی ProLiant مناسب است. با توجه به اینکه سرورهای اچ پی ProLiant برای کاربردهای مختلفی مانند: فایل سرورها، وب سرورها، سرورهای پایگاه داده و سرورهای ابری استفاده می‌شوند، رم سرور اچ پی با ظرفیت و سرعت مناسب برای هر کاربردی در دسترس است.

منبع: رم سرور اچ پی

نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

 

راه اندازی و نصب روتر تی پی لینک:

برای راه اندازی روتر های تی پی لینک در ابتدا باید کابل اترنتی که از یک طرف به پریز مخابرات متصل است را به درگاه های پشت روتر که به نام های WAN و Internet هستند متصل کنید. گام بعدی باید یک سر آداپتور برق را به دستگاه وصل کنید و سر دیگر را به پریز دیواری نزدیک آن وصل نمایید. در نتیجه روتر تی پی لینک خود را روشن نمایید.

 

ادامه در لینک زیر:

منبع: نحوه تنظیم روتر تی پی لینک

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد