x تبلیغات
article

سرور شبکه

 

 با پیشرفت فناوری، سرورهای شبکه به طور فزاینده ای پیچیده و قدرتمند شده اند. آنها نه تنها هسته معماری های شبکه مدرن هستند، بلکه زیربنایی هستند که از عملیات تجاری و کامپیوتر ابری پشتیبانی می کنند. طیف گسترده ای از سرورهای شبکه که از فاکتورهای شکلی مختلف، معماری مجموعه دستورالعمل ها و تعداد پرذازنده ها گرفته تا سرورهایی که برای برنامه های خاص طراحی شده اند و نیازهای متنوع کاربران را برآورده می کنند، وجود دارد.

همان طور که تقاضای تجاری و فناوری تکامل می یابد، سرورهای شبکه به پیشرفت خود ادامه می دهند و خدمات ایمن، قابل اعتماد و انعطاف پذیر را به کاربران ارائه می دهد. همچنین یکی از عوامل رشد در تجارت، استفاده از سرور شبکه است که بر اساس درخواست کاربر به راحتی از طریق اینترنت قابل دسترسی است.

منبع: سرور شبکه

کابل شبکه نگزنس

 

انواع کابل شبکه نگزنس بر اساس دسته بندی:

کابل‌های شبکه از لحاظ فنی، بر اساس سرعت، نسل تکنولوژی و استاندارد به کار رفته در آن‌ها به چندین دسته تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی از Cat1 تا Cat8 درجه بندی می‌شوند. امروزه اغلب از کابل‌های Cat5 به بالا استفاده می‌شود.

  • کابل شبکه نگزنس Cat5

کابل شبکه نگزنس Cat5 یکی از قدیمی‌ترین انواع کابل‌های شبکه است. کابل شبکه نگزنس cat5 یک کابل زوج به هم تابیده است که از ۴ جفت سیم تشکیل شده و در شبکه‌های خانگی و تجاری استفاده می‌شود. همچنین حداکثر استاندارد کارایی آن تا ۱۰۰ مگاهرتز است. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی ساخت کابل شبکه و انواع دیگری از کابل‌ها با سرعت و پهنای باند بیشتر وارد بازار شده‌اند و کابل‌های cat5 کاربرد چندانی ندارند.

  • کابل شبکه نگزنس Cat5e

کابل شبکه cat5e، نسخه پیشرفته‌تری از کابل cat5 است و یکی از پرکاربردترین کابل‌های اترنت در بازار است. حرف e اضافه شده به معنای enhance است و نشان می‌دهد که این کابل LAN نسخه پیشرفته‌تر کابل cat5 است. سرعت آن در حد۱گیگابایت بر ثانیه و پهنای باند 100 مگاهرتز است. از این نوع کابل میتوان برای  شبکه‌های مختلف در ساختمان‌های مسکونی استفاده کرد. همچنین میزان تداخل دو سیم موجود در این کابل تا حد زیادی کاهش یافته است و همین باعث بهبود عملکرد و کارایی آن می‌شود.

 

منبع: کابل شبکه نگزنس

سرور چیست و کاربرد آن در شبکه به همراه ویدئو و پادکست

 

در این نوع سرورها یک سرور فیزیکی با استفاده از نرم افزاری های مجازی سازی به بخش های کوچکتر تقسیم می شود. هر کدام از این بخش ها به طور مستقل به همراه سیستم عامل و اپلیکیشن های خود اجرا می شوند. 

البته لازم به ذکر است که منابع این نوع سرورها بسته به نوع سیستم مجازی ساز می تواند اختصاصی و یا اشتراکی باشد. البته نوع سخت افزار در این نوع سرورها نیز اهمیت دارد. در واقع این نوع سرورها حد واسط میان سرورهای اشتراکی و اختصاصی می باشد که در این صورت شما به منابع بیشتری دسترسی دارید.

در سرورهای مجازی، سایت‌هایی که روی یک سرویس‌دهنده و یا وب سرور قرار می‌گیرند، به مراتب کمتر از سایت‌های موجود در سرورهای اشتراکی هستند. به‌همین دلیل فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت. بسته به نوع مجزای ساز، منابعی که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد می‌تواند کاملاً اختصاصی و یا مشترک باشد. هدف از ارائه سرور مجازی در واقع کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

سرورهای فوق ازنوع اشتراکی می باشند برای بررسی سایر انواع لینک زیر را بررسی کنید:

منبع: سرور چیست و کاربرد آن در شبکه به همراه ویدئو و پادکست

فایروال فورتی نت Fortinet

 

به طور کلی فایروال های فورتی نت به‌عنوان یک دیوار دفاعی در برابر حملات خارجی عمل کرده و به همین دلیل نیز می‌توانند هزینه‌های مدیریتی شما را تا حد زیادی کاهش دهند. همانطور که گفته شد هر یک دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود هستند.

به طور کلی یکی از ویژگی های بارز فایروال های فورتنی نت که میتوانیم به آن اشاره کنیم این است که این محصولات دارای ماژول‌های قدرتمند و متنوعی هستند که عملیات های مختلفی را به‌صورت یکپارچه و منظم مدیریت می‌کنند. استفاده از ماژول‌های متعدد در فایروال‌های فورتی نت باعث می‌شود تا بتوانند به بهترین شکل از اطلاعات و سخت‌ افزارهای شبکه شما محافظت کنند. یکی دیگر از ویژگی هایی که این محصول ارائه میدهد انواع فیلترینگ وب است که آن را به بهترین شکل ممکن برای شما پیاده‌سازی می کنند، بدون این که هیچ‌گونه محدودیتی برای این دستگاه ها وجود داشته باشد.

اگر شما قصد دارید از اسپم‌های ارسال شده در شبکه خود جلوگیری کنید استفاده از فایروال فورتی نت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما برای انجام چنین کاری باشد. ترافیک اپلیکیشن‌هایی که در سیستم‌های سخت‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا به شکل مناسبی مدیریت نمی‌شود و همین مسئله نیز باعث بروز مشکلاتی در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف می‌شود. فایروال فورتی نت می‌تواند به میزان زیادی در این زمینه نیز مفید واقع شده و به شما کمک کند تا این اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنید. فایروال‌های تولید شده توسط برند فورتی نت از انواع روش‌هایی که برای احراز هویت وجود دارند پشتیبانی کرده و امکاناتی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهند. یکی از ترس های افراد ازدست‌ رفتن داده‌های آنهاست که معمولا در سازمان‌های مختلف وجود دارد. با استفاده از این فایروال‌ها فورتی نت می‌توانند تا حد زیادی از این مسئله نیز جلوگیری کرده و داده‌های خود را حفظ کنند.

 

منبع: فایروال فورتی نت Fortinet

تعمیر سرور اچ پی

 

چک لیست نگهداری سرور اچ پی:

در این بخش قصد داریم به شما اطلاعاتی در رابطه با نگهداری سرور اچ پی بگوییم تا بتوانید تا حد ممکن از سرور خود نگهداری کنید تا دچار مشکلات بحرانی نشوید.

  1. حتما سرور اچ پی خود را از شرکت های معتبر و گران تر تهییه کنید تا از اوجینال بودن قطعات داخلی سرور خود مطمئن باشید.
  2. تهیه بکاپ به صورت دوره ای از سرور hp خود که باید هر هفته یا هر ماه از سرور خود بکاپ تهیه کنید.
  3. بررسی مصرف دیسک برای اینکه سرور شما در زمان های کاری شما چه باری را زیر شبکه تحمل میکند و ایا واقعا زیر ساخت های و قطعات سرور شما تحمل وزن چنین بار کاری را دارد یا خیر.
  4. چک کردن هاردهای RAID شده در طی هفته و چراغ سرور های اچ پی خود رو چک کنید و ببینید که آیا آلارم زرد شدن روشن نشده است.
  5. آپدیت مداوم  و پیوسته سیستم عامل که متاسفانه هک کردن سرور های داخلی کشور بسیار زیاد شده است پس برای همین اخرین ورژن سیستم های ویندوزی رو همیشه داشته باشید.

منبع: تعمیر سرور اچ پی

نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک

 

امروزه همه ی ما از اهمیت بکاپ در دستگاه های شبکه مطلع هستیم و مهم ترین و اصلی ترین کار برای اطلاعات و تنظیمات موجود در دستگاه های خود تهیه بکاپ است . با بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک از تنظیمات و اطلاعات و داده های خود در برابر هر نوع اتفاق و پیشامد بد مانند: خرابی دستگاه شبکه، سرقت اطلاعاتی، خطای انسانی و … محافظت کنید.

بکاپ گیری خودکار به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات و پیکربندی های مهم میکروتیک را به صورت خودکار ذخیره کنید. برند میکروتیک برای بکاپ خودکار از پشتیبانی خاصی برخوردار است به همین دلیل ما یک مقاله در رابطه با نحوه آموزش بکاپ گیری خودکار از میکروتیک با روش های مختلف را برای شما تهیه کرده ایم با ما تا انتهای نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک همراه باشید.

 

منبع: نحوه آموزش بکاپ گیری و بازیابی خودکار از میکروتیک

سرور اچ پی DL

 

سرور HP سری DL، سرورهای خوابیده و مخصوص رک بسیار پرقدرت هستند که برای پردازش‌های متنوع و کسب و کارهای متوسط یا بزرگ مناسب می باشند. این سرورهای ماژولار و منعطف اچ پی، ارتقاپذیری بالایی دارند و خیالتان را از بابت رشد کسب و کارتان راحت می‌کنند. سرورهای رکمونت HP ProLiant برای مشاغل کوچک تا متوسط، گروه های کاری، سایت های راه دور و محیط های محاسباتی با کارایی بالا ایده آل هستند.

سرور اچ پی DL، سرورهایی با سایز متوسط هستند که قابلیت انعطاف و مدیریت پذیری بالایی دارند. همچنین برای محیط هایی با تعداد سرور زیاد مناسب هستند و جهت استفاده باید در رک شبکه قرار بگیرند. در سرور DL می توان به مدل های DL700 ،DL500 ،DL300 ،DL100 و DL900 اشاره کرد. البته از سری HPE DL سرور HPE PROLIANT DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها است و برای محیط هایی که دارای رک می باشند، بسیار مناسب است. از این نوع سرورهای HPE DL می توان در بخش های مختلف از جمله سایت ها، دیتا سنترها و … استفاده کرد.

سرورهای HP دارای چندین سری از قبیل، سری BL، ML، DL و .. هستند که تفاوت میان این سری ها به نحوه نصب و پیکربندی آنها مربوط می شود. هر سری از سرورهای اچ پی دارای ویژگی ها، معایب و مزایای مختص به خود هستند که از دیگر تفاوت های میان این سرورها به شمار می آید. اگر قصد خرید سرور HP دارید باید در هنگام خرید آن ها به عواملی همچون؛ هزینه، فضا، کابل کشی، مدیریت و نگه داری توجه کنید. سرورهای HP سری DL، دارای زیر ساخت کاملی هستند که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کرده و موجب رشد کسب و کار شما نیز می شوند.

منبع: سرور اچ پی DL

فایروال فورتی نت مدل Fortigate FG-80D

 

فایروال فورتی نت Fortigate FG-80D یک دستگاه امنیتی فشرده، مقرون به صرفه و یکپارچه است که UTM متصل Fortinet را ارائه می دهد. ایده آل برای مشاغل کوچک، از راه دور، تجهیزات محل مشتری (CPE) و شبکه های خرده فروشی، این لوازم امنیت شبکه، اتصال و عملکرد مورد نیاز شما را ارائه می دهند.

این محصول پر کاربرد توسط کمپانی معتبر فورتینت طراحی و تولید شده و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. سخت افزارهای امنیتی یكپارچه فورتی گیت محصولاتی قوی و كارامد می باشند. در شبكه های بزرگ كه ترافیك اینترنت آنها بالا است می تواند یك محافظ قدرتمند در برابر تمامی تهدیدات به شمار آید. فورتی گیت به تنهایی می تواند تمامی نیازهای مدیران شبكه ها را از هر لحاظ تامیین كند.

فایروال فورتی گیت با امكاناتی بی نظیر، شما را در راهبری هرچه بهتر شبكه ی خود یاری می دهد. شما دیگر نگران تهدیدات امنیتی بیرون از شبكه ی خود نیستید، چرا كه فورتی گیت با دارا بودن آنتی ویروس و فایروال كه به صورت Integrate با یكدیگر كار می كنند دیگر جای نگرانی ای برای شما باقی نمی گذارد..

منبع: قیمت و خرید فایروال فورتی نت Fortigate FG-80D

 

نحوه تست کابل شبکه LAN

 

نحوه تست کابل شبکه LAN:

زمانی که کابل های شبکه دارای مشکلاتی میشوند این مشکلات سبب ایجاد اختلال در اتصال دستگاه شما خواهند شد. در زمان استفاده از تستر کابل، کاربران می توانند بررسی کنند که آیا کابل سیگنال مناسبی را ارسال می کند یا خیر. اگر تستر در دسترس ندارید، کابل LAN را برای آسیب فیزیکی بررسی نمائید و یا سیگنال های اتصال را در دستگاه های خود بررسی کنید.

 

برای بررسی کابل های شبکه باید موارد زیر را اجرا کنید :

  • یک تستر کابل اترنت را در نظر بگیرید. اگر مشاهده کردید که کابل LAN شما سیگنالی را ارسال نمی کند، این تسترها می توانند خرابی و یا سالم بودن کابل شما را تأیید کند. در حالی که تسترهای کابل مشابه یکدیگر هستند، ممکن است دستورالعمل های متفاوتی داشته باشند. بنابراین دستورالعمل های مربوط به هر محصولی را که استفاده می کنید مطالعه کنید.
  • تستر کابل ممکن است دارای جک ورودی و گیرنده در یک قطعه باشد، به این صورت که به تستر دو تکه نیاز ندارید. بعضی از تسترها هر دو گزینه را دارند، درنتیجه در صورت تمایل می توانید کابل را در اتاق هایی و یا قسمت های دیگر از یک مکان نیز اجرا کنید.
  • پیش از استفاده از تستر اطمینان حاصل نمائید که باتری در آن وجود دارد. اکثرا این تستر ها باتری 9 ولتی مصرف می کنند.

منبع: نحوه تست کابل شبکه LAN

سوئیچ سیسکو مدل CBS350-48T-4G

 

سوئیچ شبکه سخت افزاری است که سایر تجهیزات مانند سرور، دوربین های مداربسته، کامپیوترها و … را برای دریافت و ارسال داده، به شبکه متصل می کند. سوئیچ شبکه، بسته ها را از یک مبدأ گرفته و آن ها را به مقصد مورد نظر می رساند. این دستگاه ها بر روی لایه ی 2 یا لایه ی 3 در مدل OSI کار می کنند.

اساس کار سوئیچ ها Mac Address بوده و می توانند بر حسب مک آدرس تصمیم بگیرند یک بسته را از کدام پورت خود ارسال کنند. در حقیقت سوئیچ ها دارای جدولی از مک آدرس ها می باشند (Mac Address Table) که بر اساس این جدول بسته ها را از پورت های مشخص ارسال می کنند.

به این صورت که وقتی دستگاه ارسال کننده اطلاعاتی را به سوئیچ می‌فرستد، مک آدرسِ مبدا از آن خوانده شده و در صورت نبودن در جدول، به جدول اضافه می‌شود. از طرفی مک آدرس مقصد هم در این فریم وجود دارد. سوئیچ، آن را در جدول مک آدرس جستجو می‌کند و اگر تطابقی با آن در جدول پیدا کند، داده را به آن پورت می‌فرستد.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو CBS350-48T-4G

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد