x تبلیغات
article

TTL چیست و چه کاربردی در شبکه دارد

 

تکنولوژی TTL چگونه کار می کند:

هنگامی که بسته ای از اطلاعات ایجاد می شود و در سراسر اینترنت ارسال می شود، این خطر وجود دارد که به طور نامحدود از روتر به روتر منتقل شود. برای کاهش این احتمال، بسته‌ها با انقضایی طراحی می‌شوند که به آن محدودیت زمان تا زندگی یا Time to live می‌گویند. TTL همچنین می تواند در تعیین مدت زمانی که یک بسته در گردش بوده است مفید باشد و به فرستنده این امکان را بدهد که اطلاعات مسیر یک بسته را از طریق اینترنت دریافت کند.

هر بسته دارای مکانی است که در آن مقدار عددی را ذخیره می کند و تعیین می کند چه مدت دیگر باید در شبکه به حرکت خود ادامه دهد. هر بار که روتر بسته ای را دریافت می کند، یک بسته را از تعداد TTL کم می کند و سپس آن را به مکان بعدی در شبکه ارسال می کند. اگر در هر نقطه ای تعداد TTL پس از تفریق برابر با صفر باشد، روتر بسته را دور می اندازد و یک پیام ICMP را به میزبان اصلی ارسال می کند.

دستورات رایج شبکه ping و traceroute هر دو از TTL استفاده می کنند. هنگام استفاده از دستور traceroute، جریانی از بسته ها با TTLهای متوالی به طور فزاینده ای بالاتر از طریق اینترنت به سمت یک مقصد ارسال می شوند.

از آنجا که هر مرحله در طول اتصال آخرین توقف برای یکی از بسته ها است، هر مکان یک پیام ICMP را پس از دور انداختن بسته به فرستنده برمی گرداند. مدت زمانی که طول می کشد تا پیام ICMP به فرستنده بازگردد، برای تعیین مدت زمان لازم برای رسیدن به هر پرش متوالی در طول شبکه استفاده می شود.

منیع: TTL چیست و چه کاربردی در شبکه دارد

فایروال فورتی نت مدل Fortigate fg-50E

 

فایروال فورتی نت Fortigate FG-50E از بهترین فایروال ها در صنعت می باشد زیرا با جدیدترین فناوری‌های حفاظت از تهدیدات پیشرفته از جمله محافظت از Sandboxing، ضد ربات، گزینه‌های انتخاب ویژگی برای ساده‌سازی پیکربندی‌ها، استقرار و دید متنی برای گزارش‌دهی و مدیریت پیشرفته ارائه می‌دهد.

 

VDOMها در فایروال فورتی نت Fortigate FG-50E به شما امکان می دهند شبکه ها را تقسیم بندی کنید تا دسترسی مهمان و کارمند را فعال کنید یا از چیزهایی مانند داده های دارنده کارت محافظت کنید. شما از انعطاف پذیری برای مطابقت با نیازهای کسب و کار خود و رعایت استانداردهای انطباق مانند PCI و HIPAA برخوردار هستید و با 32 گیگابایت حافظه داخلی قوی، این فایروال سری E به شما امکان می دهد بهینه سازی WAN یکپارچه و کش وب را برای بهبود بهره وری کاربر هنگام دسترسی ایمن به برنامه ها و اسناد از راه دور پیاده سازی کنید.

منبع: قیمت و خرید فایروال فورتی نت Fortigate fg-50E

روتر سیسکو مدل ASR1001-X

 روتر سیسکو ASR1001-X، عضوی از خانواده سیسکو ASR 1000 است. این روتر سیسکو با سایز 1U، قابل نصب در رک شبکه می باشد و از توان عملیاتی 2.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین با توجه به ویژگی های این روتر، نیاز به خرید سخت افزار اضافی نیست و تا 20 گیگابیت در ثانیه مقیاس پذیر است.

این روتر دارای انواع شبکه های متنوع، ماژول رابط شبکه و اسلات آداپتور، پورت اشتراکی است که ماژول های گوناگون را برای توسعه بیشتر پشتیبانی میکند. روترها به ویژه روتر سیسکو ASR1001-X یکی از بهترین مسیریاب ها است که معمولا در سازمان ها و شرکت های بزرگ با دیتا سنترهای بزرگ کاربرد دارد.

این روتر سیسکو دارای حافظه رم 8 گیگابایت و حافظه فلش 8 گیگابایت می باشد. از مزایا قابل ارائه توسط این روتر سیسکو می توان به مدیریت سرویس ها، قابلیت مدیریت، قابلیت اطمینان و بهبود امنیت اشاره کرد که می تواند یک شبکه را به چندین شبکه دیگر متصل کند به همین جهت کاربرد بسیار زیادی دارد.

منبع: قیمت و خرید روتر سیسکو ASR1001-X

فایروال فورتی گیت

 

در سال 2000 کمپانی فورتی نت نام خود را به ApSecure تغییر داد، اما دوباره به نام Fortinet بازگشت. نام فورتی نت (Fortinet) از ترکیب دو کلمه fortified (به معنای تقویت شده) و network (به معنای شبکه) که به طور کلی به معنای شبکه‌های تقویت شده میباشد تشکیل شده است. در سال های گذشته فورتی گیت، اولین محصول این شرکت به عنوان یک راه‌ حل ضد اسپم و ضد ویروس به بازار تجهیزات شبکه عرضه شد.

در سال 2018 فایروال‌های فورتی گیت جزو 10 فایروال برتر این برند محسوب شد. فایروال‌های fortigate پیچیدگی کنترل‌های امنیتی را برای مدیران شبکه ساده‌تر کرده و دید عمیق‌تری از کاربران و دارایی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شبکه به آن‌ها می‌دهند. فورتی گیت می‌تواند شبکه مبتنی بر امنیت Security-drive Networking را همراه با قابلیت‌های امنیتی پیشرفته، مانند سیستم‌های پیشگیری از نفوذ (IPS)، فیلتر کردن وب، بازرسی کامل SSL و پاسخ خودکار به تهدیدات را ارائه دهد.

فایروال‌های فورتی نت برای بزرگترین مراکز داده نیز گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌آیند. این فایروال‌ ها تاخیر بسیار کمی در بازرسی حجم زیادی از ترافیک دارند همچنین در رابطه با فایروال‌ fortigate باید گفت که دارای پردازنده‌های SPU و معماری ماژولار FortiOS توان پردازشی بالایی هستند و همین موضوع سبب شده در عملکرد خود بیشترین امنیت را برای داده و اطلاعات ارائه دهد. فورتی گیت توانایی برقراری امنیت برای تمام دستگاه‌ها و برنامه‌ها را دارد. به علاوه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد fortigate وجود تراشه سخت‌افزاری ASIC است که علاوه بر سرعت بخشیدن به عملکرد آن، تاثیر زیادی بر روی کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان دارد.

منبع: قیمت و خرید فایروال فورتی گیت

سرور اچ پی ML

 

سرورهای اچ پی ML دارای قابلیت‌های متنوعی هستند که آنها را برای کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق مناسب می‌سازد. در ادامه، برخی از قابلیت‌های معمول سرورهای اچ پی ML را برای شما آورده‌ام:

  • قدرت پردازش قوی: سرورهای اچ پی ML از پردازنده‌های چند هسته‌ای و قدرتمند استفاده می‌کنند تا بتوانند بار کاری سنگین مربوط به پردازش داده‌های بزرگ را به خوبی مدیریت کنند.
  • حافظه بالا: سرورهای ML اچ پی معمولاً دارای حافظه بالا هستند تا بتوانند داده‌های حجیم را بارگیری و پردازش کنند. حافظه بزرگ به عنوان یک منبع مهم برای انجام عملیات‌های موازی و سریع در الگوریتم‌های ML اهمیت دارد.
  • کارت‌های گرافیکی قوی: برای اجرای عملیات ماتریسی و الگوریتم‌های عمیق، سرورهای ML اچ پی از کارت‌های گرافیکی قوی (GPU) استفاده می‌کنند. GPUها قدرت پردازش موازی بالا و قابلیت اجرای سریع الگوریتم‌های ML را فراهم می‌کنند.
  • ذخیره‌سازی بزرگ: سرورهای ML اچ پی دارای قابلیت ذخیره‌سازی بزرگ هستند تا بتوانند حجم زیادی از داده‌ها را ذخیره و مدیریت کنند. این قابلیت مهم است زیرا مدل‌های یادگیری عمیق برای آموزش نیاز به داده‌های بزرگی دارند.
  • قابلیت مقیاس‌پذیری: سرورهای ML اچ پی اغلب از معماری قابل توسعه و مقیاس‌پذیر برخوردارند. این به شما امکان می‌دهد بسته به نیازهای خود، سرور را با افزایش تعداد پردازنده‌ها، حافظه و دیسک‌ها گسترش دهید.
  • امنیت بالا: سرورهای HPE ML از امنیت بالایی برخوردارند و با ابزارها و فناوری‌های امنیتی پیشرفته مانند رمزنگاری داده‌ها و دسترسی محدود به سیستم‌عامل، اطلاعات شما را محافظت می‌کنند.
  • مدیریت مرکزی: سرورهای اچ پی ML از ابزارهای مدیریت مرکاز جمله قابلیت‌های سرور اچ پی ML می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبع: سرور اچ پی ML

پاور سوئیچ سیسکو مدل PWR-C5-1KWAC

 

این محصول از یک کانکتور نوع IEC 60320 C14 برای اتصال به سوئیچ ها بهره برده و دارای جریانی برابر با 16.5 آمپر می باشد. پاور سوئیچ سیسکو PWR-C5-1KWAC می تواند در انواع سرورها برای برق رسانی به سوئیچ های سیسکو قرار گرفته و ولتاژ خروجی برابر با 12 ولت DC را به دستگاه وارد نماید.

این پاور سوئیچ برای استفاده در انواع شبکه ها ی اداری و اتاق های سرور مناسب بوده و می توان از آن برای تامین انرژی سوئیچ های شبکه استفاده نمود. پاور سوئیچ سیسکو PWR-C5-1KWAC قادر خواهد بود تا برای انواع سوئیچ های سیسکو مورد استفاده قرار گرفته و کاربر بتواند از امکانات آن بهره مند شود.

 

منبع: قیمت و خرید پاور سوئیچ سیسکو PWR-C5-1KWAC

فیبر نوری تو خالی (HCF) Hollow-Core Fiber چیست

 

فیبر نوری تو خالی یا Hollow-Core Fiber در حقیقت فیبرنوری بدون هسته است، یعنی هسته آن به صورت تو خالی می باشد. در این نوع از فیبرنوری برای انتقال دادن اطلاعات از هوا استفاده می شود. نسل جدید فیبر نوری، نوع جدیدی از فیبرهای نوری سنتی هستند. همان طور که در بالا گفته شد فیبرهای نوری سنتی دارای هسته شیشه ای بوده و از این طریق اطلاعات را انتقال می دهند.

شریک آزمایشی بی تی،(Lumenisity) یک بازیگر کلیدی در بازار HCF است و در چهار سال گذشته HCF را در شبکه های تولید در آمریکای شمالی و اروپا مستقر کرده است. ایده اصلی پشت هسته توخالی این است که نور سریعتر از شیشه در هوا حرکت می کند. بنابراین، همانطور که از نام آن پیداست، کابل های HCF طوری طراحی شده اند که یک کانال مرکزی پر از هوا داشته باشند که توسط حلقه ای از لوله های شیشه ای احاطه شده باشند. به طور کلی، مقطع کابل هسته توخالی کمی شبیه لانه زنبوری با سوراخ در وسط است.

تا کنون، Lumenisity توانسته است تلفات در هر کیلومتر را به حدود 1 دسی بل کاهش دهد (در مقایسه با حدود 0.2 دسی بل در کیلومتر برای فیبر تک حالته سنتی)، اما فیزیک نشان می دهد که باید تلفات را حتی بیشتر کاهش داد. برای انجام این کار، به دنبال بهبود در نحوه تولید کابل های شبکه هستند. در عوض، HCF برای انجام کارهایی است که کابل فیبر نوری سنتی قادر به انجام آن نیست.

توانایی کابل فیبر نوری تو خالی یا (HCF) Hollow-Core Fiber برای به حداقل رساندن پراکندگی رنگی اجازه می دهد تا طول موج های بیشتری را به یک فیبر واحد بدون اختلاط بین موجی پرتاب کنند، به این معنی که اپراتورها می توانند کانال های بیشتری را برای ظرفیت بالاتر راه اندازی کنند.

این مشخصه همچنین به این معنی است که نیازی به پردازشگرهای سیگنال دیجیتال برای جبران پراکندگی رنگی نیست، که به فرستنده‌ها اجازه می‌دهد ساده‌تر و ارزان‌تر شوند و در نهایت هزینه یک مسیر مشخص را کاهش دهند. همچنین می‌توان از توان بالاتری استفاده کرد، زیرا HCF پراکندگی را به حداقل می‌رساند، که با فرض تلفات مشابه فیبر شیشه، دسترسی طولانی‌تری را فراهم می‌کند.

طیف وسیعی از کاربران از جمله شرکت های مخابراتی، معامله گران با فرکانس بالا و صنعت بازی به این فناوری ابراز علاقه کرده اند. مقیاس‌کننده‌های بزرگ نیز مشتاق هستند، زیرا HCF پتانسیل گسترش دامنه مناطق در دسترس در اطراف مراکز داده را بدون کاهش عملکردِ تأخیر دارد.

منبع: فیبر نوری تو خالی (HCF) Hollow-Core Fiber چیست

تجهیزات وایرلس

 

وایرلس یا بی سیم جز تجهیزاتی است که امروزه همه ما از آن استفاده می کنیم. اینکه وایرلس دقیقا چیست؟ شاید سوال خیلی از ما باشد. با ما همراه باشید تا پاسخ به سوال خود را دریافت کنید. وایرلس دارای امواج الکترومغناطیسی (به جای سیم) است که سیگنال های ارتباطی را دریافت و آن ها را حمل می کنند. تجهیزات وایرلس در ابتدای قرن بیستم در رادیو تلگراف ها پدیدار شدند و به تدریج به خاطر مدلاسیون بودن، امکان انتقال صدا نیز در آن ها فراهم شد، این چنین شد که رادیو ها به وجود آمدند. با طراحی و تولید تلویزیون، فکس و.. استفاده بهتر از آن به عمل آمد و امروزه به توسعه ای چشمگیر مبدل شده است

منبع: قیمت و خرید تجهیزات وایرلس

آنتن وایرلس

 

یک آنتن وایرلس پس از دریافت سیگنال بدون ایجاد تغییر در توان خروجی سیگنال ها آن ها را بصورت امواج رادیویی متمرکز نموده و در جهات مختلف می تاباند. همچنین آنتن یک جزء مهم از شبکه بی سیم می باشد که مسئول دریافت و ارسال امواج رادیویی در فرکانس های مختلف می باشد.

شکل های متفاوت آنتن ها در کارایی و سرعت انتقال آن ها تاثیر دارد. در ساختار آنتن ها و عناصر به کار رفته در آن ها، فرکانس امواج نقش به سزایی دارد و ابعاد آن ها نیز بر اساس طول موجشان معین می گردد. یک نکته بسیار مهم درباره آنتن وایرلس، قبل از دریافت سیگنال آن ها را به امواج رادیویی تبدیل می کند. شاید تا به حال چیزی درباره آنتن های ایزوتروپیک و یا آنتن دی پل نشنیده باشید. 

منبع: آنتن وایرلس

تست فلوک چیست و چه کاربردی دارد؟

 

پارامترهای اندازه گیری تست فلوک:

ـ Propagation Delay:

مدت زمانی است که یک سیگنال از یک طرف کابل فرستاده می شود و در طرف دیگر دریافت می گردد بر اساس میلی ثانیه (MiliSeconds)، نانو ثانیه (NanoSeconds) و پیکو ثانیه (PicoSeconds) سنجیده می شود.

 

ــ Length:

با استفاده از این پارامتر اطمینان حاصل می گردد که طول کابل از استاندارد 100 متر تجاوز نکند.

 

ـ Wire map:

کاربرد Wire map برای این است تا اشکالات فیزیکی مانند قطعی یک یا چند رشته، چیدمان صحیح رشته ها، نصب صحیح سوکت ها در انتهای کابل، هرگونه اتصال کوتاه بین 2 یا چند رشته کابل شبکه را شناسایی کنیم.

 

منبع: تست فلوک چیست و چه کاربردی دارد؟

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد