x تبلیغات
article

قیمت کابل فیبر نوری

 

انواع کابل بر اساس روکش:

کابل فیبر نوری با روکش PVC

یکی از روکش‌هایی که برای کابل فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع پلی وینیل کلراید یا همان PVC معروف است. پی وی سی که یک نوع پلاستیک بسیار سخت و مقاوم است که برای عایق‌بندی کابل‌های مسی و فیبرنوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع روکش به دلیل وزن کم، قیمت مناسب، انعطاف‌پذیری زیاد و مقاومت بالا در برابر ضربه برای کابل‌کشی ساختمان‌های خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال PVC در برابر آتش و مواد شیمیایی مقاومت کمی داشته و به‌طورمعمول در محل‌هایی که امکان خطر وجود دارد، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

کابل فیبر نوری با روکش LSZH

روکش دیگری که برای کابل‌های فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد، روکش LSZH و مخفف Low Smoke Zero Halogen است. این روکش برخلاف PVC دارای ظاهری خشن و زبر است که به‌راحتی می‌توانید آن را تشخیص دهید. در واقع این روکش برخلاف PVC در برابر خوردگی، مواد شیمیایی مقاوم‌تر بوده و در هنگام آتش‌سوزی نسبت به روکش PVC هیچ‌گونه ماده سمی تولید نمی‌کند.با این‌حال این نوع روکش از قیمت بالاتری برخوردار است که این باعث می‌شود استفاده از کابل فیبر نوری با روکش LSZH محدود به مکان‌های خاص با تجهیزات حساس شود.

منبع: قیمت و خرید کابل فیبر نوری

سرور اچ پی

 

یکی از کمپانی های معروف در زمینه تولید سرور، کمپانی اچ پی می باشد که در زمینه تولید سرورهای HP بسیار پیشرو می باشد. همانطور که می دانید سرورها اصلی ترین بستر نگهداری و پردازش اطلاعات در شبکه های بزرگ و کوچک هستند. پس می توان گفت آنها همانند کامپیوتر های بزرگی هستند که قدرت پردازش بالایی دارد. از سرورها برای ذخیره پذیرش و مدیریت داده ها، دستگاه هاو سیستم های شبکه ساخته شده اند. به بیان ساده تر می توان گفت که سرور داده ها را دریافت، ذخیره و ارسال می کند. در حقیقت می توان گفت، ماشین هایی هستند که به سازمان ها با ارائه دستگاه ها و سیستم های شبکه با منایع کافی کمک می کنند. سرور اچ پی برای پردازش حجم های فشرده کاری که فراتر از قابلیت های یک کامپیوتر است، به کار می رود. نام اصلی این کمپانی HPE است که مخفف Hewlett-Packard-Enterprise می باشد. سرورهای HP در حال حاضر جایگاه اول را در فروش سرور دارند.

 

منبع: قیمت و خرید سرور اچ پی

 

سوئیچ

 

سوئیچ های شبکه انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های مختلفی دارند. وجود همین تفاوت ها باعث ایجاد قیمت های مختلفی می شود. البته بسته به نوع فروشگاه و همچنین کیفیت محصول می توانید قیمت های مختلفی را مشاهده کنید. ممکن است در برخی مواقع قیمت سوئیچ شبکه بسیار پایین تر از میزان عرف آن باشد که در این میان توصیه می شود حتما از فروشگاه های معتبر مانند سایت مستر سبکه خرید خود را انجام دهید. زیرا قیمت پایین می تواند نشان از کیفیت ضعیف و خرابی دستگاه باشد. شما می توانید با خیالی راحت و آسوده کلیه تجهیزات شبکه اعم از تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه را از فروشگاه اینترنتی مسترشبکه خریداری نمایید و علاوه بر قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی می توانید از مشاوره رایگان و تخصصی شرکت ما نیز بهره ببرید.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ

پاور سوئیچ سیسکو PWR-C1-1900WAC-P

 

سوئیچ های کاتالیست سیسکو سری 9300 از منابع تغذیه اضافی دوگانه پشتیبانی می کنند. سوئیچ ی شبکه به طور پیش فرض با یک منبع تغذیه عرضه می شوند و منبع تغذیه دوم را می توان در صورت سفارش سوئیچ شبکه یا در زمان بعدی خریداری کرد. اگر فقط یک منبع تغذیه نصب شده باشد، باید همیشه در محل منبع تغذیه شماره 1 باشد. سوئیچ ها با سه فن قابل تعویض نیز عرضه می شوند.

پاور سوئیچ ها از متداول ترین تجهیزات جانبی در سوئیچ ها به شمار می روند که نوع رگلاتوری خطی از رایج ترین آن ها محسوب می گردد. پاور سوئیچ ها وظیفه تثبیت ولتاژ خروجی را بر عهده دارند و در واقع منابعی هستند که در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از علت های محبوبیت آن ها همین موضوع می باشد.

منبع: قیمت و خرید پاور سوئیچ سیسکو PWR-C1-1900WAC-P

خرید رم سرور

 

انواع رم سرور:

رم سرور دارای انواع گوناگون و متفاوتی است. به‌ صورت کلی، 4 نوع رم سرور در بازار تجهیزات شبکه موجود است که هر نوع آن باید به منبع تغذیه اتصال داشته باشد. زمانی که انرژی متصل شده به رم سرور قطع شود یا منبع تغذیه از کار بیفتد، نباید انتظار داشته باشید که اطلاعات و داده در رم سرور ذخیره شده باشد به‌ طور کلی و به بیان ساده‌تر تمام اطلاعات از بین می‌رود.

  1. رم DDR3

رم DDR3 یکی از قدیمی‌ترین انواع رم سرور HP است. این نوع رم توانایی ارائه سرعت پردازش بالا و کارایی بالایی را دارد. این نوع رم سرور HP در سال‌های اولیه استفاده از سرورهای HP بسیار محبوب بود، اما با پیشرفت تکنولوژی و معرفی نسل‌های جدیدتری از رم، کمی قدیمی شده است.

  1. رم DDR4

رم DDR4 یکی از جدیدترین نسل‌های رم سرور HP است. این نوع رم سرور HP بسیار پرکاربرد است و امکانات و قابلیت‌های بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کند. این نوع رم سرور HP قابلیت ارائه سرعت و کارایی بالاتر را نسبت به DDR3 دارد.

  1. رم DDR5

رم DDR5 یکی از جدیدترین نسل‌های رم سرور HP است که به تازگی معرفی شده است. این نوع رم سرور HP امکانات و قابلیت‌های بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کند. این نوع رم سرور HP قابلیت ارائهٔ سرعت و کارایی بیشتر را نسبت به DDR4 دارد. همچنین، این نوع رم سرور HP به دلیل قابلیت‌های امنیتی بیشتر، برای کاربرانی که به امنیت داده‌های خود توجه می‌کنند، بسیار جذاب است.

منبع: قیمت و خرید رم سرور

 

فایروال

فایروال های سخت افزاری:

فایروال‌های سخت‌افزاری (Hardware Firewall) از پیچیدگی بیشتری نسبت به فایروال‌های نرم‌افزاری برخوردار هستند. آن‌ها دارای اجزای نرم‌افزاری هم هستند اما یا روی یک دستگاه از شبکه‌ای خاص طراحی شده‌اند، یا روی یک سرور وجود دارند که به اجرای فایروال اختصاص داده شده است. سیستم‌عاملی که مجهز به فایروال سخت‌افزاری است، تا حد ممکن ساده بوده و هیچ نرم‌افزار دیگری بر روی آن نصب نمی‌شود. به همین دلیل حمله کردن به آن بسیار مشکل است. فایروال سخت‌افزاری بین یک شبکه (مانند شرکت) و یک ناحیه‌ی دارای امنیت کمتر دیگر (مانند اینترنت) قرار می‌گیرد. این فایروال‌ها می‌توانند شبکه‌های امن‌تر را از شبکه‌های نا امن‌تر جدا کنند.

البته‌ فایروال‌های سخت‌افزاری فقط مخصوص شبکه‌های شرکتی نیستند و افرادی که می‌خواهند از کامپیوترهای شخصی و خانگی خود حفاظت بیشتری کنند، می‌توانند از فایروال‌های سخت‌افزاری استفاده کنند. در صورت استفاده از فایروال‌‎های سخت‌افزاری برای کامپیوترهای خانگی باید پیکربندی پیش‌فرض آن‌ها را تنظیم کرد. چون پیکربندی برخی از آن‌ها ممکن است به‌گونه‌ای باشد که اجازه نداشته باشند با خارج ارتباط داشته باشند. تنظیمات ممکن است به‌گونه‌ای باشند که به‌سادگی اجازه‌ی عبور از پورت ها را در هر دو جهت بدهند، یا برعکس اجازه‌ی عبور هیچ اطلاعاتی را ندهند. از نمونه‌های فایروال‌های سخت‌افزاری خانگی می‌توان Linksys را نام برد.

فایروال‌ها در پروتکل (NAT) هم استفاده می‌شوند. این امر به شبکه اجازه می‌دهد از آی‌پی آدرس‌های خصوصی استفاده کند که در اینترنت مسیریابی نشده‌اند. آی‌پی آدرس‌های خصوصی به سازمان‌ها (یا حتی شبکه‌های خانگی) اجازه می‌دهند تا تعداد آی‌پی آدرس‌های که مورد استفاده قرار می‌گیرند را محدود کنند. آن‌ها همچنین آدرس‌های عمومی برای سرورهای وب و دیگر تجهیزات شبکه را محافظت می‌کنند.

منبع: فایروال

 

کابل شبکه نگزنس

 

کابل‌ها از لحاظ نویز پذیری به 3 گروه مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. که عبارتنداز:

  • کابل شبکه نگزنس بدون شیلد (UTP)

این نوع کابل را می‌توان از ساده ترین کابل‌های شبکه نام برد. معمولا این نوع کابل‌ها هیچگونه لایه محافظی بر روی زوج سیم‌ها نداشته و روکشی از جنس PVC آن ‌را محافظت می‌نماید. این نوع کابل‌ها در صورتیکه در حوضه نویز قرار داشته باشند نویز پذیر بوده و مشکلاتی در هدایت اطلاعات بوجود می‌آورند.

  • کابل شبکه نگزنس (FTP)

بسیار شبیه کابل UTP بوده با این تفاوت که در زیر روکش این کابل یک محافظ آلومینیوم به کار رفته است. این لایه نازک آلومینیوم در کابل شبکه می‌تواند از ایجاد نویز و اختلال در انتقال اطلاعات در کابل جلوگیری کند.

  • کابل شبکه نگزنس شیلددار (SFTP)

در کابل شبکه SFTP حفاظت بیش‌تری برای جلوگیری از نویز در نظر گرفته شده است چرا که هم شیلد و هم ورقه آلومینیوم بر روی زوج سیم‌ها قرار گرفته شده است. هنگامی که اطلاعات از حساسیت بسیاری برخوردارند می‌توان از این نوع کابل استفاده نمود. این نوع کابل‌های شیلددار نسبت به کابل های دیگر گران‌تر هستند.

  • کابل شبکه نگزنس (STP)

کابل STP در شبکه‌هایی که نیاز به سرعت بالا دارند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. با چنین کابلی، انتقال بسیار ایمن است. برای اینکه بتوان از فایل‌های چندرسانه‌ای استفاده کرد، به‌کارگیری کابل STP راه‌حل خوبی به نظر می‌رسد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و با توجه به نیازهایی که در آینده ممکن است به وجود ‌آیند، این کابل پاسخ‌گوی چنین نیازهایی خواهد بود. 

منبع: قیمت و خرید کابل شبکه نگزنس

نحوه بکاپ گیری از سوئیچ سیسکو

FTP یا File Transfer Protocol یک سرویس انتقال فایل یا به زبان دیگر یک فایل سرور شبکه است. شما می توانید از طریق این پروتکل فایل Backup تجهیزات خود را از طریق شبکه به سرور FTP منتقل کنید. پروتکلی که در سرویس FTP مورد استفاده قرار میگیرد از دو شماره پورت 20 و 21 استفاده می کند. پورت شماره 20 جهت انتقال داده و اطلاعات و پورت شماره 21 برای کنترل ارتباط مورد استفاده قرار میگیرد.

پروتکل FTP دارای ساختار احراز هویت می باشد، به این معنا که برای متصل شدن به سرور FTP کاربر یا دستگاه مورد نظر حتما باید دارای یک نام کاربری و رمز عبور باشد که مجوزهای دسترسی لازم برای برقراری ارتباط با FTP سرور را داشته باشد. برای اینکه بتوانیم از تنظیمات تجهیزات سیسکو به این روش Backup تهیه کنیم .

ابتدا باید در تجهیزات سیسکو مورد نظر خود آدرس IP سرور FTP و همچنین نام کاربری و رمز عبور معتبر را وارد کنیم. در آخر با معرفی کردن سرور می توانیم با استفاده از دستور copy در سوئیچ سیسکو به دستگاه بگوییم که تنظیمات خود را تحت شبکه به این سرور FTP منتقل کند. توجه کنید که FTP یک پروتکل لایه هفتم می باشد.

منبع:  نحوه بکاپ گیری از سوئیچ سیسکو

 

فایروال فورتی نت Fortigate Fg-90G

 

قابلیت ها و ویژگی های فایروال فورتی گیت:

  • فایروال نسل بعدی (NGFW)

فایروال های نسل بعدی از مجموعه خدمات امنیتی مبتنی بر هوش مصنوعی Labs FortiGuard که بطور بومی با شما یکپارچه شده اند، وب، محتوا و دستگاه های شما را ایمن می سازد و از شبکه شما در برابر بدافزارها و حملات سایبری پیچیده محافظت می کنند. دید کاملی برای کاربران، دستگاه ها در سراسر سطح حمله ایجاد می کنند که این خدمات با بازرسی بی درنگ SSL رخ می دهد. قابلیت فناوری ثبت اختراع fortinrt SPU با حفاظت با عملکرد بالا را ارائه می دهد.

  • قابلیت SD-WAN Secure

FortiGate WAN Edge مجهز به یک سیستم عامل و چارچوب امنیتی و مدیریتی یکپارچه است که شبکه های WAN را تبدیل و امن می کند. از طرفی کیفیت برتر تجربه و وضعیت امنیتی موثر را برای انجام هر کاری به شما ارائه می دهد و در آن ها از قابلیت های SD-Branch و Cloud-fist WAN استفاده شده است.

منبع: قیمت و خرید فایروال فورتی نت Fortigate Fg-90G

پچ پنل POE چیست؟

 

اگر بخواهیم ساده بگوییم در هنگام افزایش کاربر باید این سوکت ها را وارد مدار شبکه کرد بنابراین متخصصان کابل کشی برای حل این مشکل از پچ پنل استفاده می کنند. به این معنا که کابل هایی که به سوکت متصل میشوند، در قسمت مرکزی رک جمع آوری میشوند و آن را وارد پچ پنل کرده و بعد آنها را شماره گذاری میکنند تا در صورت نیاز هر کدام از سوکت را که احتیاج دارند، با یک کابل شبکه به سوئیچ وصل کنند.

همانطور که گفته شد پچ پنل ها از تعداد زیادی پورت شبکه تشکیل شده اند که در رک قرار میگیرند. احتمال دارد تعداد پچ پنل ها متناسب با نیاز یک سیستم شبکه و تعداد دستگاه موجود در رک متغیر باشد اما دقت داشته باشید که یک سر همه کابل های کشیده شده شبکه در کل ساختمان یا سازمان در انتها به پچ پنل وارد میشود و ارتباطات های شبکه ای تشکیل میدهند.

در هنگام عدم استفاده از پچ پنل مشکلاتی از جمله مشکلات زیر برای شما اتفاق میوفتد که میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هنگامی که قصد دارید کلاینت مشخصی را به دلیل خاصی مستقیما به یکی از سیستم های اتاق سرور متصل کنید باید یک کابل مجزا برای آن بکشید یا اینکه از طریق تستر سر کابل آن را پیدا کنید.

منبع: پچ پنل POE چیست؟

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد