x تبلیغات
article

کابل فیبر نوری

 

کابل نوری خشک خاکی (OBUC)

نوع دیگری از کابل فیبر خاکی مدل OBUC و مخفف Optical Buried Unfilled Cable است. این مدل شبیه به مدل OBFC است و فقط برای فضای بیرون یا به اصطلاح Outdoor استفاده می‌شود. تنها تفاوت مدل OBUC با  OBFC  در یکی از لایه‌های آن است که به‌جای ژله گرم از نخ و نوار جاذب رطوبت استفاده شده است.هر دو مدل کابل نوری Outdoor یا خاکی به‌گونه‌ای طراحی شده اند که در برابر جوندگان، مشکلات زیست محیطی و … مقاوم باشند.

کابل نوری ژله فیلد کانالی (OCFC)

دو مدل دیگر از کابل‌های فیبر نوری که بیشتر برای مصارف داخلی یا به اصطلاح Indoor کاربرد دارد کابل نوری با روکش ژله فیلد و خشک است. مدل ژله فیلد کانالی یا به اصطلاح OCFC و مخفف Optical Conduit Filled Cable است. این مدل کابل از روکش پلی‌اتیلن و آلومینیوم درست می‌شود و بین لایه‌های کابل ژله به کار رفته است. این ویژگی باعث انعطاف‌پذیری و مقاومت این قطعه می‌شود که بیشتر برای مصارف داخلی و همچنین سینی، داکت و کانال مراکز مخابراتی کاربرد دارد. لایه‌های تشکیل دهنده کابل نوری ژله‌ای عبارتند از: عنصر مقاوم، روﮐﺶ ﻋﻨﺼﺮ ﻣﻘﺎوم، ﻓﯿﺒﺮ ﻧﻮری، لوز تیوب،ژله سرد، ﻓﯿﻠﺮ، ﻧﻮار ﭘﻠﻰ اﺳﺘﺮ، ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﯿﺎﻧﻰ آراﻣﯿﺪ ﯾﺎرن، روﮐﺶ داﺧﻠﻰ، نوار آلمینیوم و روﮐﺶ نهایی.

کابل نوری خشک کانالی (OCUC)

نوع دیگری از کابل‌های Indoor یا داخلی، کابل نوری خشک کانالی یا به اصطلاح OCUC و مخفف Optical Conduit Unfilled Cable است. این مدل کابل نیز مانند همتای دیگر خود در برابر شعله‌ و خمش مقاوم است و در مصارف داخلی، تجهیزات ارتباطی و حوضچه‌های مخابراتی کاربرد دارد. تنها تفاوت این دو مدل در لایه میانی است که در مدل OCUC به‌جای ژله از لایه‌های نخ جاذب رطوبت که به‌ دور آن FRP پیچیده شده، استفاده می‌شود.

کابل نورى خشک تک روکشه (OSSC)

یکی از کابل‌های فیبر نوری که برای مصارف بیرونی یا به اصطلاح Outdoor به کار می‌رود، کابل نوری خشک مهاردار هوایی تک روکشه یا به اصطلاح OSSC (Optical Self – Supporting Aerial Cable/Single Jacket-Dry) است. این کابل بیشتر برای زمین‌هایی که خیس هستند و رطوبت بالایی دارند مانند زمین‌های روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کابل نیز از 11 لایه تشکیل می‌شود که ترکیبی از لایه‌های OCFC و OBUC یعنی ژله و نخ جاذب در آن به کار رفته است. همچنین روکش بیرونی این کابل از جنس پلی‌اتلین است اما برای جلوگیری از نفوذ آب امکان دارد که با روکش آلومینیوم نیز تولید شود.

منبع: قیمت و خرید کابل فیبر نوری

ماژول فیبر نوری

 

 

رایج ترین موارد استفاده از تکنولوژی فیبر نوری در شبکه های کامپیوتری است. زیرا انتقال دیتا در فیبر نوری با پهنای باندی بالایی صورت می گیرد. صدا وسیما و همچنین اینترنت بهترین مثال هایی هستند که برای انتقال دیتا با سرعت بالا توسط فیبر نوری می توان نام برد.

همچنین برای پشتیبانی از اتصالات از راه دو بین شبکه های کامپیوتری می توان از آن استفاده کرد و از طرف دیگر در محیط هایی مثلا اعماق دریا نیز فیبرهای نوری دارای عملکرد خوبی هستند.

در صنایع نظامی و هوا فضا از فیبر نوری به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط و انتقال سیگنال استفاده می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که در حال حاضر برای تقویت سیگنال‌های تلفن همراه، رادیو دوطرفه و تجهیزات وایرلس از ماژول‌های فیبر نوری استفاده می‌شود.

 

منبع: قیمت و خرید ماژول فیبر نوری

فایروال چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع فایروال به همراه ویدئو

 

فایروال سیسکو یک دیوایس امنیت شبکه است که بر روی ترافیک ورودی و خروجی شبکه نظارت می کند و بر اساس مجموعه ای از قوانین امنیتی تعریف شده، تصمیم می گیرد که کدام ترافیک ها را مسدود کرده و به داد ترافیک ها اجازه عبور دهد.

از آنجا که فایروال سیسکو به افزایش امنیت شما تا حد زیادی کمک می کند، یک ابزار مهم پیشگیری می باشد، حتی اگر نرم افزار امنیت اینترنت خوبی نصب شده باشد، در هر رایانه ای مورد نیاز است. تقریبا برای حدود 25 سال، فایروال نقش اول را در برقراری امنیت شبکه ایفا می کرده است. فایروال می تواند سخت افزار، نرم افزار و یا هر دوی آنها باشد.

هدف اصلی فایروال جداسازی یک داده‌ی امن از ناحیه‌ی ناامن و کنترل ارتباطات بین این دو است. فایروال می‌تواند کارهای دیگری نیز انجام دهد اما عمدتاً مسئول کنترل ارتباطات ورودی و خروجی از یک دستگاه به شبکه است. فایروال‌ها از دسترسی غیر مجاز به شبکه‌ی خصوصی جلوگیری کرده و یک چارچوب امنیتی جامع برای شبکه‌ی شما هستند.

 منبع: فایروال چیست و چه کاربردی دارد؟ 

سرور

 

  • انواع سرور شبکه بر اساس ساختار فیزیکی

سرورهای شبکه را می توان بر اساس های گوناگون مانند: ساختار فیزیکی، عملکرد، دسته بندی کرد.

  1. Rack server: سرورهای Rackاز نظر فضا کارآمد و مقیاس پذیر هستند و معمولا در شرکت های متوسط تا بزرگ از آن ها استفاده می شود. با توجه به توان محاسباتی بالا، به راحتی آن ها را در رک های استاندارد قرار می گیرند و همچنین سرور و کابل کشی را ساده تر می کنند.
  2. GPU Server: یک سرور با کارایی بالا است که مجهز به یک یا چند واحد پردازش گرافیکی (GPU) است. این سرورها به گونه ای طراحی شده اند که وظایف فشرده محاسباتی را که از قابلیت پردازش موازی GPU بهره می یرند، را انجام می دهند.
  3. Tower Server :Tower Serverها مانند دسکتاپ های سنتی از نظر ظاهری، قدرت پردازش زیادی را بدون نیاز به تجهیزات نصب ویژه ارائه می دهند. آن ها برای مشاغل کوچک با تراکم استقرار سرور کمتر ایده آل هستند.
  4. High-Density Server: سرور با چگالی بالا به سرورهایی گفته می شود که به گونه ای طراحی شده اند تا تعداد زیادی هسته یا گره پردازشی را در یک فضای نسبتا کوچک فیزیکی (شاسی یا رک) داشته باشد. هدف سرور با چگالی بالا، به حداکثر رساندن قدرت پردازش و در عین حال به حداقل رساندن فضای فیزیکی، مصرف انرژی و در نتیجه استفاده بهینه از منابعِ مرکز داده است.
  5. Blade server: سرورهای Blade سرورهایی با چگالی بالا و فشرده هستند که برای مراکز داده بزرگ طراحی شده اند و قدرت محاسباتی کارآمد از فضا و انرژی ارائه می دهند. با این حال، ممکن است هزینه راه اندازی اولیه بالاتری داشته باشند.
  6. Cabinet Server: سرورهای کابینت با ترکیب محاسبات، شبکه و ذخیره سازی راه حلی همه جانبه را ارائه می دهند. آن ها همه کاره هستند، مدیریت آن ها آسان است و از استقرار خودکار در برنامه های مختلف پشتیبانی می کنند.

 

منبع: قیمت و خرید سرور

آداپتور فیبر نوری و انواع آن

 

در مدل Flat-Surface کانکتور های آن دارای پولیش به صورت کاملا صاف و مسطح است. به همین علت سبب میشود تا در هنگام اتصال بین دو سطح مقداری هوا قرار بگیرد که سبب اختلال و انعکاس بازگشتی 4 درصدی خواهد شد. این مسئله باعث میشود تا تکنولوژی PC به وجود بیاید.

  • PC

در بخش قبلی ذکر کردیم مشکلات فنی و اختلالات موجود در کانکتورهای مدل Flat-Surface سبب می شود تا کانکتورهای pc تولید شوند، این نوع از کانکتورها دارای قوس بسیار کمی هستند تا هوایی که در پولیش مدل FLAT بین دو سر قرار میگیرد در پولیش pc از بین برود.

  • UPC و APC

قطر هسته فیبر نوری حدودا 9 میکرومتر است که این مقدار از قطر، بسیار نازک است و از سوی دیگر Ferrule دارای اهمیت فراوانی است. چرا که زمانی یک کانکتور به انتهای یک فیبر نوری متصل میشود پدیده انعکاس نوری اتفاق می‌افتد. در حقیقت می توان گفت نور از مسیر خود خارج می‌شود. این مسئله باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌ های ارسالی و منبع بازتاب نور میشود. بنابراین جهت کاهش پدیده انعکاس نوری کانکتورهای سینگل مود را به دو روش UPC (مخفف Ultra Physical Contact) و APC (مخفف Angled Physical contact) صیقل می دهند.

 

منبع: آداپتور فیبر نوری و انواع آن

پاورمتر نوری چیست و از پاورمتر چه می دانید

 

پاورمتر نوری چه کاربردی دارد:

این پاورمتر برای مشخص کردن کیفیت کابل فیبرنوری مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به تغییراتی که اخیرا داشته بسیار کارآمدتر شده و به سادگی می توان با آن کار کرد. معمولا از پاورمتر نوری برای شبکه های WAN و LAN و شبکه های بزرگ استفاده می شود و برای کاربردهای زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • اندازه گیری میرایی: میرایی نور اندازه گیری می شود و کیفیت فیبر را مشخص می کند.
  • تست پایداری فیبر: با قرار دادن یک منبع نور کالیبره شده در یک طرف فیبر و قرار دادن پاورمتر نوری در طرف دیگر فیبر، پایداری را اندازه می گیریم.
  • اندازه گیری قدرت تجهیزات اکتیو شبکه: تجهیزات اکتیو باید به طور مرتب مورد بررسی و کنترل قرار گیرد تا بتوانید تست قدرت و پایداری آن ها را اندازه گیری کنید. یک پاورتر نوری می توانید به طور مستقیم به پچ کورد وصل شده و از این طریق به تجهیزات دیگر متصل شوند تا متوجه شوند که آیا انتقال دهنده پایداری هستند یا خیر.
  • اندازه گیری طول: طول کابل ها توسط استاندارد TIA-568 مورد بررسی قرار می دهند و میزان افت را اندازه گیری می کند.
  • تست پچ کورد: اگر اتصال فیبر شما خوب نیست می تواند از پچ کورد بد نیز باشد. از این رو از پاورمتر نوری استفاده می کنیم تا با تست میرایی عملکرد پچ کورد را نیز بررسی و ارزیابی کند.

منبع: پاورمتر نوری چیست و از پاورمتر چه می دانید

سوئیچ سیسکو سری 3560

 

سوئیچ سیسکو سری 3560 قابلیت های هوشمندی همچون خدمات (QOS) پیشرفته، محدودیت نرخ، لیست‌های کنترل دسترسی(ACLs)، مدیریت چند‌بخشی و روتینگ آی پی را ارائه می کند. این سری از سوئیچ های سیسکو از 8 تا 48 پورت تشکیل شده اند که این پورت ها می توانند 10/100 و یا 10/100/1000 باشند. این سری از سوئیچ سیسکو همانطور که در مطالب بالا گفته شد، دارای قابلیت های بسیاری هستند که می توان در شبکه های مختلف از آنها استفاده کرد. به دلیل تنوع در محصولات این سری می توان بسته به نیاز و با توجه به فاکتورهای موجود هر شبکه، برای شبکه های خانگی و حتی اداری کوچک از آن استفاده کرد زیرا برای اتصال کامپیوتر به شبکه بسیار مناسب هستند.

سوئیچ های سیسکو سری 3560 قابلیت نصب و قرار گرفتن در رک شبکه را دارند. این سوئیچ ها با پورت های 12 و 24 در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسند. البته لازم به ذکر است که سوئیچ های سیسکو سری 3850، سوئیچ های توسعه یافته سری 3560 هستند که نه تنها تمامی ویژگی های آن ها را دارا بوده بلکه ارتقا نیز یافته اند. سوئیچ های 3560 همان طور که گفته شد از نوع مدیریتی بوده و دارای پورت آپلینک SFP می باشند اما قابلیت استک ندارند و اغلب برای پیاده سازی در تلفن های VoIP، ارتباط بین VLAN یا پروتکل های مسیریابی و یا Backbone در اکسس پوینت های بی سیم به کار می روند.

منبع: قیمت و خرید سوئیچ سیسکو سری 3560

فایروال فورتی نت FortiGate FG-200E

 

مزایای فایروال فورتی نت FortiGate FG-200E:

امنیت 

  • قابلیت شناسایی هزاران اپلیکیشن در ترافیک شبکه برای بازبینی عمیق تر و اجرای دقیق سیاست ها
  • محافظت در برابر بدافزارها، اکسپلویت ها و وب سایت های مخرب در ترافیک رمزنگاری شده و رمزنگاری نشده
  • تشخیص حملات شناخته شده و ناشناخته و جلوگیری از آن ها با استفاده از هوش تهدید دائمی سرویس های امنیتی فورتی گارد لبز (FortiGurad Labs)

عملکرد

  • فراهم سازی بهترین عملکرد ممکن در محافظت و کمترین میزان تأخیر با استفاده از تکنولوژی پردازنده امنیتی ویژه (SPU)
  • فراهم سازی بهترین عملکرد و محافظت ممکن برای ترافیک رمزنگاری شده SSL

گواهینامه ها

  • دارای بهترین عملکرد و بازده ممکن، که به شکل مستقل کاملاً تست شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است.
  • دارنده گواهینامه ها از NSS Labs، ICSA، Virus Bulletin و AV Comparatives

شبکه

  • فراهم سازی بهترین امکانات و قابلیت های SD-WAN در فایروال فورتی گیت FG-200E برای هدایت اپلیکیشن، با کنترل مسیر WAN و تجربه با کیفیت بالا
  • فراهم سازی امکانات پیشرفته شبکه، عملکرد عالی و قابلیت های IPsec VPN مقیاس پذیر برای یکپارچه سازی شبکه و امنیت

مدیریت در فایروال فورتی نت FortiGate FG-200E

  • دارای کنسول مدیریتی با بازده بالا و کاربری آسان برای اتوماسیون و قابلیت مدیریت کامل به شبکه
  • فراهم سازی یکپارچه سازی بدون پیکربندی با Single Pane of Glass Management
  • دارای چک لیست آماده پیروی از مقررات برای آنالیز پیاده سازی و تأکید بر روی راهکارهای برتر برای بهبود وضعیت کلی امنیت

 

منبع: قیمت و خرید فایروال فورتی نت FortiGate FG-200E

 

پچ کورد شبکه

 

پچ کورها بر اساس Category به Cat1 تا Cat8 تقسیم می شوند که در آنها سرعت انتقال داده و پهنای باند متفاوت است. البته لازم به ذکر است که Cat1 تا Cat4 استفاده نمی شوند و می توان گفت پر استفاده ترین Category به Cat6 تعلق دارد. بیشتر کاربران از پچ کورد Cat5e به بعد را استفاده می کنند. همانطور که گفته شد تفاوت این دسته بندی ها تنها در سرعت انتقال و پهنای باند می باشد به طور مثال پچ کورد Cat5e و Cat6 اطلاعات شما رو با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه منتقل می کند. تفاوت این دو طبقه در پهنای باند می باشد. Cat5e پهنای باندی برابر با 100 مگاهرتز دارد و Cat6 با پهنای باند 250 مگاهرتز در شبکه عمل می کند. البته این را هم در نظر بگیرید که با افزایش سرعت انتقال و پهنای باند قیمت پچ کورد نیز افزایش می یابد.

منبع: قیمت و خرید پچ کورد شبکه

 

پچ کورد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آیا می توان از کابل شبکه به جای پچ کورد استفاده کرد؟

بله می توان اما لازم به ذکر است که استفاده از کابل شبکه علاوه بر صرف وفت و انرژی، صرف هزینه هم دارد. به این صورت که شما می بایست شخصی مسلط به سوکت زنی را استخدام کنید تا بتواند بدون ایراد کابل شبکه شما را در اندازه های مختلف سوکت بزند.

استفاده از پچ کوردها به این دلیل مزیت دارد که آنها در اندازه های مختلف تولید، سوکت زنی و عرضه می شوند. قبل از ورود آنها به بازار، کلیه آزمایش های لازم جهت سلامت آنها انجام شده و بدون ایراد به دست مصرف کننده می رسند. پس می توان گفت استفاده از کابل شبکه به جای پچ کورد، نه تنها هزینه شما را کاهش نمی دهد، بلکه می تواند باعث هدر رفت زمان و انرژی شما گردد.

 

منیع: پچ کورد چیست و چه کاربردی دارد؟

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 صفحه بعد